torsdag 28 februari 2008

Hemligheter

När vi bokar resan så är tonåringen i Sälen.

Vi bestämmer oss för att berätta om det nu på lördag. Kruxet var om man kunde få talibanen att hålla tyst.

Hon lovade. Dyrt och heligt.

Tonåringen kom hem idag och jag åker och handlar. Talibanen säger att "vi har en överraskning till dig!"

Tonåringen försöker hårt att övertala henne att tjalla. Att "det kan bli din och min hemlighet, om du berättar vad det är för överraskning".

Men talibanen svarar att hon inte vill berätta "För jag vill inte att mamma ska bli arg på mig." Tonåringen tjatar vidare, men talibanen är tyst som muren.

Så sitter vi och äter middag. Tonåringen frågar var grannarna är, för det är mörkt där.

Jag svarar att jag inte vet, men att de åker till Thailand på tisdag.

"Och VI åker på onsdag." Säger talibanen. Av bara farten. Så klart.

Mamma-Glappkäft.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Och vad hade Mamman förväntat sig... En Taliban att anförtro sig åt... YYYYiiiiissssuuus??!!!!

Puss till min favvisTaliban *ler*

KramAR

MonasUniversum sa...

Jamen, jamen hon höll ju sitt löfte även under tvångsförhöret tidigare! Det var bara det att det slank ur henne. För att jag inte kunde hålla tyst! Faktum är att hon är den ende av resterande familjemedlemmar som var helt tyst om vad det var i julklapparna!

Anonym sa...

hahaha men hon blev glad iallfall? eller ? tror jag ska slinka in på hennes blogg kul o se hur hon haft det i sälne!
Hon är sliten va? då sitter det ju fint med en solresa efter en härd sälen tur hahaha//Monica

Anonym sa...

*ASG* heja henne :)

(flåt ..)

Bodil sa...

Lämna oss för semester???? Det finns väl internetcaféer. Vi vill ju veta hur ni har det, vad talibanen har för kul kommentarer mm.
Kram