fredag 8 februari 2008

Det var fanimej på håret!

Maken reste till Frankfurt i ottan. Till världens största present- och inredningsmässa.

Mucho viktigt. Mucho viktiga möten.

Han hinner tillbringa 1 timme på mässan. Sen drar han till hotellet. Och ringer.

Tvärsjuk.

Och jag har precis, med nöd och näppe, klarat mig undan värsta Pip-Larsson.

För min man blir en ynklig bääääbis när han är sjuk.

Vi pratar "ahh-jag-dör-vilken-sekund-som-helst"-ömklig.

Och hans hustru, som besitter alla tänkbara kvalitativa egenskaper, är allt annat än den vårdande typen.

Så med lite tur kommer han hem fit for fight på söndag eftermiddag.

Annars är jag stenrökt.

Rösta på mig

9 kommentarer:

Anonym sa...

är ju perfekt ju !!! hoppas det besta är over till han kommer hem!
-------------
ang mitt inlägg:
jag forsöker ju , backa inte lägga mig i ,men ibland så, spricker det ju,men jag ska forsöka mera!
Men då menar du att jag ska bara ställa upp på det hon vill utan att käfta imot då?
eller?

Majsanochmalla sa...

Mona...

Är du sjuksköterska i botten?

Min mamma är sjuksköterska...

Fan vad hon är hård mot oss alla....I familjen... Om vi inte är på väg mot utland... Då får vi tamefan allt från Losec till Crack... Nu är hon, pappsen och hundjäveln utomlands.... Satans vad pappsen och hunden är pårökta....

Pok

Malla

Anonym sa...

Mona, nu har du varit lat! Du har ju ramlat ned till 8:e plats på bloggregistret. Skärpning!

MonasUniversum sa...

Monica: jag svarar hos dig.

Majsan & Malla: Näpp, det är jag inte. Det har nog mer att göra med att jag själv vill bli lämnad absolut i fred när jag är sjuk. Plus att det är klart osexigt med en pipig man...Hjärtlös...jag vet..

MonasUniversum sa...

Hanna: Du, det beror nog på att ingen röstar på mig längre!

Anonym sa...

jo da jag röstar ;)

MonasUniversum sa...

Ahh, då är det tack vare dig jag fortfarande finns på listan! Thäänk ju bäjby!

Majsanochmalla sa...

Hall¨å bruden... Vi röstar alltid på dig... Något annat är otänkbart!

Pok

Malla

Anonym sa...

johodu, det gör jag visste :)