tisdag 19 februari 2008

Nu är jag här igen!

Mmm, vad är det dom säger: man saknar inte kossan förrän båset är tomt!!

De senaste dagarna har jag sysselsatt mig med ett stycke sjuk taliban (igen!)samt ett stycke sjuk man.

Eller rättare sagt; maken kom hem i går och började pipa om att han var sjuk. Och det var frossa. Och det var feber. Och det var "host, host, är det ingen som hööör hur sjuk jag är!"

I morse när jag kom ned så frågade jag hur det var.

"Inte så bra." Sa maken.

Och så ett långt ljudligt dramatiskt stön.

"Amen, hur HÖG feber har du då?" Frågade jag.

"Alltså, ehh, jag har 37,6 MEN, hade jag inte tagit den där tabletten i går kväll (amerikanska dundertabletter) så hade jag haft MYCKET högre feber nu."

Läs: "jag är egentligen döende, men tack vare tabletten så överlever jag. Nog."

Så idag var ett stycke sjuk make hemma med ett stycke näst intill frisk taliban.

Gissa om jag hade jävligt bråttom ut genom dörren i morse!

Rösta på mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

;) stakkars maken, han måste ha det förfärdlig!!!
Men bra att du håler dig frisk bland alla basilusker!! ;)
Jag trodde du dragit till indien....//Monica

MonasUniversum sa...

Eller hur! Nä, det blir inget Indien, Johanna fick inte ledigt från skolan, så nu letar vi resor var och varannan dag!

Anonym sa...

Jadu Mona, idag hittade mina föräldrar min blogg... Jag blir arvlös om jag inte stänger ner den snart... aj aj aj
Sånt är livet men det var kul så länge det varade och jag kommer nog fortsätta att läsa din blogg ändå=)
Kram
Pierre
Ferraud.blogg.se

Anonym sa...

Nej... Det var ett misstag att lägga ut sig själv på det viset... Min föräldrar som har lite halvbra koll på internet tror att det ska komma någon störd människa och slå mig ungefär...
Jag är skeptisk till att det är någon fara men men... Jag har inte tillnärmelsevis lika många läsare som dig... 40 unika/dag kanske så det är ingen anledning att fortsätta blogg för mig. Men det var lagom... hade jag haft fler så hade jag inte kunnat skriva så frispråkigt och mindre så hade det varit tråkigt att skriva.. Nej just nu känns det inte som om jag kommer blogga mer... Fyller 20 nu och då får jag hitta på nåt annat... skriva en bok ist kanske haha!!
Ha det bra!!
Pierre

Bodil sa...

Tack Mona! Min dag är räddad, he he.
Kram

Unknown sa...

Jaaaa, hon är tillbaka!!!!!! :-)