fredag 15 februari 2008

Alla Hjärtans Dag

Märkligt.

Jag gick nyss in här och noterade att mitt senaste inlägg, om mina högt ställda förväntningar på maken angående Alla Hjärtans Dag, inte fanns. Jag hade glömt att trycka på "publicera inlägg".

Och det var väl en jävla tur det.

För är det något som vi kvinnor skall förlita oss på till 200% så är det vår kvinnliga intuition.

Så alla konstiga signaler (från andra) om att det var en stor överraskning på gång, eller ett fång vackra rosors intåg i mitt hem gjorde mig förvirrad för ett ögonblick.

Men, med 10 års erfarenhet med min man, samt min enormt utvecklade kvinnliga intuition borde klockjävlarna ha ringt så att det dånade.

För GIVETVIS passerade dagen obemärkt.

Och GIVETIVS exploderade jag. Som en patetisk försmådd hustru, och krävde en förklaring.

"Förlåt, det har varit så stressigt. Och förresten, du kunde väl ha ordnat nåt till mig!"

?? Vänta lite här nu. Jag är gammalmodig. Jag förväntar mig romantisk uppvaktning. Maken tjatar jämt om att allt ska vara så jämställt. Och jag har i 10 år kontrat med att jag skiter fullständigt i jämlikhet när det kommer till uppvaktning och att bära matkassar.

Sen uppstår då genast lite funderingar;

Ska jag byta ut honom?
Ska jag skaffa mig en "hemlig beundrare" som vet hur en kvinna skall uppvaktas?
Ska jag ta kreditkortet och ta mig en shoppingtur, och uppvakta mig själv? Till syvene och sist så är jag ju JAG den som är bäst lämpad för det.

Nå, vad tycker du?

Rösta på mig

7 kommentarer:

Ella sa...

Ta kreditkortet! Det skulle jag...

✿Ewa sa...

Det där med kredit kortet låter bra, då slipper du känna dig bitter *L* och han måste ju bli jättenöjd.

Cicki sa...

Jag instämmer med Ella och Ewa. Jag skulle också ta kreditkortet och shoppa loss så det bara ryker om det. Blir det klagomål så kan du ju köra med att du avlastade honom för att han skulle slippa jobbet med att uppvakta dig.

Anonym sa...

Ta kreditkortet och skicka blommor till dig själv, skriv på kortet "Lite sent men hoppas du uppskattar rosorna! Kram". Sen när han börjar ställa till ett liv kan du visa konoutdraget så han ser att du gjorde det bara för att jävlas.

Anonym sa...

Kreditkort + LV + Mulberry+ NK + chokladaffären!

Easy peasy lemon squeezy :)
pöss på dig

Dubbelörn sa...

Vid såna här tillfällen tar jag alltid kortet o gör precis som du skrev. Vem vet bättre än jag vad jag vill ha!!??? *förvånat* Priset är ju därmed också helt irrelevant...

Nä du här kommer inga blommor el gåvor om jag inte själv grejat dem... Så även solen har sina fläckar ;)

Anonym sa...

ta kredit kortet innan resan til LA ;)
Monica