måndag 13 augusti 2007

Kaaabooom! Jävla skitchef

Oh my Godness. Jag jobbade lite grand i torsdags och fredags. Tog det lite smålugnt sådär.

I dag kom arbetschocken. ALLA är tillbaka från sina semestrar. Telefonen har gått varm hela dagen. ALLA drar och sliter i en. ALLA ska ha besked NU!

För att inte tala om min helt galna chef, som tror att jag är den totala superkvinnan, som helst ska ha gjort allt IGÅR!

Finns det någon som har ett jobb till mig? Jag är superbra som anställd. Klarar många bollar i luften. Effektiv. Tar sällan, eller aldrig rast, bortsett från 30 min lunch. Har en extremt uvecklad stressförmåga och ett sinnessjukt tempo.

Har ingen som helst utbildning, men har gått i värstingskolan: "elektrolux-utbildningen" via min chef (och tillika make). Han är universums sämsta chef, varför jag tål exakt vad som helst.

Min nackdel: jag är en jävel på att rationalisera. Så risken för att både du, och andra ryker är stor! =))


Sådärja. Skönt att spy lite galla, så här på måndagskvällen....

6 kommentarer:

Ella sa...

Jag behöver en personlig håll-reda-på-alltare. Tyvärr kan jag inte erbjuda någon lön...

Äh, förresten, glöm det, jag pratar ju inte med dig, din svikare!

MonasUniversum sa...

HAHAHAHAHA! Jösses. Jag behövde det skrattet!

Och jag kan jobba GRATIS! Och jag blandar inte grillkrydda i pannkakssmeten.

Barasattduvet!

Ella sa...

nänä, men du alierar dig med fienden, skriver på deras bloggar minsann!

hrmfp

Men det är klart, du kan säkert få anställning hos honom för han gillar nog inte pannkakor med grillkrydda.

Förresten...
Lite allvar också.
Fasicken vad du skriver roligt! Jag är inne här oftare och oftare för man får sig ett gott skratt varje gång.

MonasUniversum sa...

Jag vet! Vi byter arbetsplats! Och sen, när din nya chef frågar: "vad har du gjort här Ella", så säger du..

Hhhm, här tänkte jag just skriva något jätteroligt, men jag ångrade mig i sista sekunden! Vågar inte!

Ella sa...

Ha ha... jättekul!

Men du, en idé! Du kan ju testa att bjuda din chef på samma recept och se om du får behålla jobbet...

MonasUniversum sa...

Ella. Jag glömde att tacka för din komplimang. Den värmde. Tack!