onsdag 8 augusti 2007

Förbannad. För vad? Otacksamma kärring.

I dag har jag gått omkring och varit förbannad hela dagen. Jag vaknade och var förbannad. Jävla nackspärr som inte gick över. Trots inköp av två nya huvudkuddar.

Har haft en miljon saker att hinna med i huset innan jag börjar jobba i morgon.
Innan karusellen drar i gång.

Har jag gjort något av det? Inte mycket. Helt sinnesjukt orkeslöst. Jag har haft 5,5 veckor på på mig. Är så förbannad på mig själv så jag har till och med svårt att vistas i samma rum som mig själv.

Ehhum, hur låter det då?

Tänker på dagens intressantaste inlägg bland blogg"vännerna". Det får mig att begrunda min situation lite. Konstaterar att jag återigen ligger jädrigt bra till för priset som Årets GnällStina. Igen.

Måste lära mig att vara lite mer tacksam. Tacksam för att jag har en familj, med allt vad det innebär. Alltså en make.

Och tacksam för att jag bor i ett hus. Även om det är ett skrutthus.

Tacksam för att jag har två underbara barn. Fast det är ju alltid tacksam för.

Tacksam för att min man står ut med mig.

Jag måste fanimej träna på att bli en bättre hustru.

Jag måste nog träna på allt möjligt tror jag visst.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å söta Mona .. det är klart att man kan klaga ibland ju ;) Det får man faktiskt göra!
(bloggträff på söndag kl. 12!! titta på Ilvas sida ;)

MonasUniversum sa...

Hua, jag kollade. Way too many people. Jag är alldeles för blyg. Men tack för tipset!

Malin sa...

Vännen! Efter semestern frågade jag Anton vad som var roligast på resan. Han svarade - att vi var tillsammans. Fan, du gör rätt i att stänga av. Var med J-tjejerna så mycket du kan. Att HAN sedan jobba ihjäl sig kan du inte styra. H&M har också fina väskor. Jag vet att du inte tror det, men man kan leva med falukorv och IKEA-lakan. Hur som helst så är du världens bästa mamma till dina barn! Och troligen världens bästa fru.

MonasUniversum sa...

Och du är ju världens bästa uppmuntrare Malin, TACK, I needed that! I löööv you.

Fast en sak: jag håller hårt i mina LV-väskor. Men falukorv köper jag, inga problem.

Och vad bra att du påminde mig om att jag är världens bästa fru. Hade glömt det.