söndag 19 augusti 2007

Hoppsan, vi blev visst lite svartsjuk!

I dag har jag jobbat. Åkte in till kontoret och gjorde löner. Tyckte det geografiska läget var bra, med tanke på att min mamma bokat in mig på nåt ställe som heter Itrim, på Kungsholmen.

Ett träningsplejs där man går runt till olika stationer och tränar. 30 sekunder i taget. Man går totalt 3 varv. Så hela passet är på 30 minuter. Min mamma trodde att det kanske var nåt för mig. Så jag skulle alltså dit och testa.

Jag nämnde detta för min man för nån vecka sen. OCH skrev upp det i den allmänna familjekalendern. Som han aldrig tittar i.

Jag har, sedan några veckor tillbaka, bestämt mig för att det får räcka att jag skriver i den och säger till EN gång. Att han fanimej måste lära sig att lyssna på vad jag säger.

Så jag drar iväg dit. Maken är hemma och skall klippa häcken. Kors i taket. Talibanen skall plocka äpplen mot en ersättning om 50 öre per äpple. Hon var i exats över att få "lön"!

Efter 1,5 timme så är jag tillbaka på kontoret. Hinner knappt innanför dörren förrän det ringer.

VAR I HELVETE HAR DU VARIT?

"Ehh, va? Jag har..."

TALA OM VAR DU HAR VARIT. JAG ÅKTE TILL KONTORET OCH DU VAR INTE DÄR. JAG ÄR SÅ INIHELVETE FÖRBANNAD. OCH INTE SVARAR DU PÅ MOBILEN. VEM HAR DU TRÄFFAT?

"Alltså, jag har varit och tränat, det berättade jag för dig i förra veckan. Och inte har jag väl telefonen på då. Och vad håller du på med? Vadå åka till kontoret och leta?!"

DU HAR FANIMEJ INTE VARIT OCH TRÄNAT. VEM HAR DU TRÄFFAT? HÄR HÅLLER JAG PÅ ATT SLITA IHJÄL MIG I TRÄDGÅRDEN, MEDAN DU ÄR UTE PÅ NÖJEN. OCH DU HADE INGA JÄVLA TRÄNINGSKLÄDER MED DIG!

"Du är ju inte klok. Jag hade visst kläder med mig. Vad är det med dig?" Sa jag. Och lade på luren.

Herrejistanes. Vi har varit ihop i 10 år. Och det där har jag inte hört på 9 år. Han var fullkomligt jävla tokig.

Först blev jag skogstokig. Sen tyckte jag att det kändes ganska bra. Fast jag tappade lusten att jobba. Så jag åkte till K-Rauta. Och när jag står där i kassan, gissa vem som kommer in? Min man. Han tittar på mig. Går förbi, rakt in i varuhuset!

Det visade sig att han var så jädra arg så han hade gått bärsärkargång på några tjocka grenar med häcksaxen. Så den fick kortslutning och började brinna. Så han fick åka till K-Rauta och köpa en ny!

Jag åkte vidare till IKEA. På vägen hem så ringer han.

"Förlåt".


Mmm, gubbe lille. Jag tror minsann att jag ska göra sådana här utflykter lite oftare. Det kändes som sagt ganska trevligt.

Komma här och ta mig för givet. Nänä!

Och talibanen lyckades plocka hela 8 st äpplen. "Jag orkade inte mamma."

Det bådar ju gott för arvtagerskan...

4 kommentarer:

Malin sa...

Haha, det kan han gott ha. Lite gott för självförtroendet. Egentligen trodde han väl inte på det själv...hoppas jag!

Monica sa...

haha roligt att han också kom till K - rauta :)

Talibanen måste va en latmask va pengar hon kunne ha dragit inn :)

MonasUniversum sa...

Malin: Håller med du! Och som om jag skulle ha tiiiiid!

Monica: Visst var det! Helt osannolikt!
Ja, hon är en latkorv som inte har insett värdet av pengar ännu. Helt klart!

Ella sa...

Ha ha
Ja man kan alltid lita på att få dagens skratt här.