lördag 4 augusti 2007

Jungfrufärden mot lördagsgodislandet!

Jag har nog sällan varit med om någon som dragit i sig sin frukost så snabbt som talibanen gjorde i morse.

Innan jag ens satt på mig min skor, så stod hon vid bilen.

10 minuter senare så var man i himmelriket....



ÄNTLIGEN får jag äta lördagsgodis.




Det blev även till att äta klubba första gången.


"Mamma, jag tycker inte om. Det smakar socker!" Japp, då blir det ialla fall inga fler klubbor framöver.

Hon lyckades få med sig 1 kg godis hem. Jag tänkte att hon skulle få äta så mycket hon ville.

Hon smakade på det mesta men "det är inget gott". Jag talade om att man faktiskt inte behöver tycka om godis. Att det faktiskt finns barn som inte äter godis. Faktiskt.

"Vilka då?"
"Eh, ja, jag kan inte komma på någon just precis nu, men det finns, tro mig." Sa jag.

Nu sitter jag här på kvällen och kan konstatera att det mesta är kvar....

Nyhetens behag, tror jag visst att det brukar kallas...

Inga kommentarer: