lördag 11 augusti 2007

Ett filmtips.

En av fördelarna med att ha videobutiker är att man får gå på galapremiärer. Ja, om man nu tycker att det är kul. Det är det. De första 5 gångerna.

En annan, bättre, fördel är att man får så kallade tittkopior på filmer. Med andra ord: man får filmen innan den släpps på dvd.

I går tittade vi på Helena Bergströms "Se upp för dårarna". Jag blev positivt överraskad. Hennes regidebut. Och den var jättebra. Med svenska mått mätt.

Den släpps på onsdag, så gå och hyr den. En feelgood-film....

8 kommentarer:

Monica sa...

har sett den1 :)
såg den på premiären, ja just en feelgood film :)

MonasUniversum sa...

Monica: Eller hur! Blev, som sagt, väldigt överraskad!

Anonym sa...

Jaa, den är jättebra! Jag trodde av någon underlig anledning inte att den skulle vara det så jag blev positivt överaskad :).
Tänkte se den en gång till, vilket jag inte gjort men nu kan jag ta med den hem istället :). Perfekt!

tanja sa...

Den måste jag se så fort den släpps. Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg trailern och det gick upp för mig att dårarna är dörrarna, underbart!

Kram

MonasUniversum sa...

Tanja:
Ja, DU kommer att tycka om den. Ha i tanke att tunnelbaneföraren inte kan ett ord svenska. Allt han säger på svenska är efter manus. Tydligen någon känd turkisk skådespelare. Men fru Bergström satte huvudet på spiken...

Ella sa...

JAg går gärna istället för dig på galapremiär. ,)

Jag är annars inte förtjust i svenska filmer men vi tar ditt tips. Feelgood är vad jag behöver.

Anonym sa...

MÄH!??! Jag vill ju också gå på galapremiär!!!

MonasUniversum sa...

Jamen, då får jag väl skicka inbjudningarna till er i stället då!!!