måndag 24 december 2007

Underlätta tomtens jobb

Talibanen vaknar, och vi går traditionsenligt ned för att kolla julstrumpan.

Efter frukost går vi med på att hon får öppna ytterligare en julklapp.

Sen tjatas det. Det tjatas hål i huvudet på oss. "Jag orkar inte vänta tills tomten kommer ikväll mamma!"

Jag säger att det är lika för alla barn. Att alla måste vänta på tomten.

"Men mamma, om jag får öppna alla mina julklappar nu, då blir det ju mindre jobb för tomten. Det är väl bra mamma?"

Ja. Vad säger man...

Rösta på mig

8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Sorry to say Talibanen. Här hemma hos oss hade samma regler gällt, o bara ett paket i strumpan! Tomten kommer förster när Kalle anka är slut, när middagen är äten, när allt är undanplockat, när kaffet o fikat är klart för de VUXNA. Då först kommer tomten!! Sonen här hemma har fått lära sig redan som liten, att tålamod det är en dygd att värna om *gapskrattar*

MonasUniversum sa...

Amen fy för fasen. Jag har ONT i mina öron. Hon hävdar bestämt att jultomten kommer vara så trött idag, så det är bättre att hon öppnar sina julklappar nu, så behöver han inte stanna så länge "och kan åka hem till sin familj fortare". Jävla unge. Just nu så sitter hon och sorterar alla paket i högar under granen. Tur att hon inte vet att tomten har en fylld säck i källaren..
Kram på dig!

tanja sa...

Hoppas du har haft en riktigt härlig Julafton!

Kram

badanka sa...

Gooo jul underbaraste bloggaren:) kram från mig

Monica sa...

hoppades hon orkade vänta och ni med hahaha, själv låg jag i 40 graders feber varenda jul får jag längta så ille sen när det var dax så dekkade jag på självaste julafton ;(

MonasUniversum sa...

Tanja och Åsa: Tack så mycket, julafton blev mycket bra!

Monica: Näää, usch vad synd jag tycker om dig. Krya på dig!

. sa...

Vad bidde det i din paket då, Mona?

Monica sa...

Mona jag är inte sjuk nu!hahaha
jag menade när jag var i talibanens ålder o fram till 8-9 år hahaha jag längta så ille efter tomten att jag ble sjuk varenda julafton! men nu i vuxen ålder är jag frisk hahaha