lördag 8 december 2007

I-landsproblem av stora mått.

Familjen fasar.

Eller, rättare sagt, maken och tonåringen.

För städerskorna kommer på måndag. Och det är ju bra. Om det inte vore för att de sen är "jullediga" fram till mitten av januari. JANUARI! Fattar ni?!

För nån som tycker om när det är ordning och reda, men som TYVÄRR inte får vara hemma en dag i veckan, och själv ombesörja städningen, så är detta KATASTROF.

Men det är maken och tonåringen som bävar mest.

För dom vet att jag brukar förvandlas till värsta Hitlerkärringen när vi är utan proffsstädning.

Så jag riktigt kände hur tänderna på dem skallrade när jag levererade "nyheten";

no more gå-in-med-skorna-när-inte-morsan/hustrun-märker-nåt

no more skita-i-att-plocka-i-ordning-efter-sig

no more slafsäta-i-soffan

Så ni män, som läser det här; fatta hur bra ni har det! Ni kunde haft mig som fru...

Rösta på mig

(Och ja, jag betalar vitt för denna tjänst...)

3 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Tycker du e toppen, vad vore en kvinna utan skinn på näsan... Undrar just om inte du skulle slinka ner i en FBI dress för att få ordning åtminstonne på maken...
Tonåringar varken ser eller hör så där är det säkert kört vad du än säger och har på dig....

Monica sa...

men makem kan ju städa det såg du ju när du kom hem från skärgården ;)))

Monica sa...

men makem kan ju städa det såg du ju när du kom hem från skärgården ;)))