lördag 8 december 2007

Lovely evening

Tonåringen är utleasad.

Maken skall lägga talibanen, och ger mig mycket strikta order om att absolut väcka honom "om jag somnar, annars är hela kvällen förstörd, och jag vill se filmen."

"OM jag somnar." Vilket skämt. Det gör han varje helg. Och det är samma procedur;

Jag går upp, rycker honom i fötterna, han mumlar, jag går ned, väntar en kvart. Och så upp igen. Några gånger.

Sen slutar det på samma sätt.

Antingen sover han vidare, för att vakna mitt i natten och byta säng. Eller så vaknar han av mina knarrande steg i trappan, när jag ska gå och lägga mig och;

"vafan väckte du mig inte för, nu är hela kvällen sabbad" och sur som ättika.

Så nu sitter jag här. Med lite alternativ;

1) Sätta på filmen och garanterat ha en överjävligt sur make i morgon, som missat den.

2) Gå ned till hobbyrummet och sätta igång det där projektet som jag tänkt göra i ett par månader, och som har en deadline.

3) Skita i alternativ två, som kommer ta flera timmar, och bara soffpotata vidare framför tv:n.

I vilket fall som helst så tror jag att jag kilar ned till källaren, och sover där i natt.

Verkar bäst så.

Rösta på mig

3 kommentarer:

Snokis sa...

Grattis till vinsten!
Tror du det här har chans att bli årets inlägg?

http://ordsnok.blogspot.com/2007/12/rets-blogginlgg.html

Monica sa...

hahaha hur gick det i morse ? ;) grattis till vinsten förresten,men jag viste ju du skulle vinna endå... ingen nytt för mig, så varsegod ;)

Majsanochmalla sa...

Ta komandot över universumet eller sovrummet...
På med lite raffigt och vissa honom vem som bestämmer,pluta, tuta, smiska så ska du se att det blir fart på pösmunken...
Ge honom lite hintar under veckan så kanske han inte e så trött till helgen....
Majsan ivarsson