fredag 28 december 2007

Svårt med namn

Ikväll har vi varit på middag hos några kompisar. Kvinnan i familjen är med i samma "mammagrupp" från BVC som jag.

Vi umgicks med barnen mycket när de var små, men av någon anledning så har vi skippat ungarna de senaste åren, och bara träffats vi mammor. Vi går ut och äter varannan månad.

Nåväl. Nu var vi bjudna på middag hem till den här mamman. Så jag har förklarat för talibanen i flera dagar att hon kände dottern i familjen redan när de var bebisar.

Dottern heter Märta. Min taliban heter Jennifer. Båda är 4,5 år. Båda hade problem med varandras namn.

Det tog säkert 3 timmar innan Jennifer fattade att Märta inte hette BÄRTA, och Märta kunde till slut uttala "Jennifer" istället för att kalla henne Affär!

Rösta på mig

8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

*asg* En bamsepuss till min favvis Talibanaffär!!

Kramar

Majsanochmalla sa...

garvar så jag får ont i magen... kids!!!!

Monica sa...

bärta och äffer låter ju toppen why not?

Anonym sa...

Hej. Skulle bara säga att jag tycker din blogg är väldigt rolig att läsa.
kram från en 16årig malmö-tjej.

MonasUniversum sa...

Amanda; ett mycket uppskattat tack, med tanke på din ålder. Hhhm, jag kanske ska skriva mer om mina problem med min tonåring, som är just 16...=)

Anonym sa...

haha, ja kankse. Jag läser iallafall din blogg regelbundet och tycker den är super. :) (har dessutom en syster på 5 år, hon är exakt som din taliban.)

tantA sa...

Började lite från början att läsa Din blogg. Herre min skapare vad Du gör mig glad! :) kram/ tantA

MonasUniversum sa...

TantA: Tack så jättemycket för din snälla kommentar, och du; varmt välkommen!