söndag 30 december 2007

Stööööön!

Vad fan är det i vårt dricksvatten?

Dottern har rensat i sitt rum.

Sen sätter maken igång och rensar sina garderober. Han som aldrig gör nåt sånt.

Och han får sååå fint. Men all skit som ska slängas läggs på sovrumsgolvet. Vårt sovrum är 40 kvm (jag vet!) och det är inte många fria ytor där just nu.

"Jag fixar det sen."

Och jag vet att "sen" betyder några dagar senare. Och innan dess har jag fått ett psykbryt och tagit hand om det.

Idag får maken för sig att städa sitt kontor hemma. Han är en yrkeshamster. Han sparar på allt som går att spara, så när han städar, så betyder det att han tömmer rummet på alla lösa prylar, och lägger ute i matsalen. Överallt. Och så blir vi osams några gånger. För hans ordning är inte densamma som min ordning.

Sen blir han trött. Och måste vila. Och måste åka iväg till butikerna för att fixa lite.

Så här sitter jag och ser ut över ett hav av skit. Och är stensur.

Ikväll tar jag in på Scandic Hotel i Alvik.

Rösta på mig

4 kommentarer:

Monica sa...

haaaaaaa jag såg dig men bara ryggen på dig

MonasUniversum sa...

Och hade du vetat hur jag låter, så hade du hört mig flera gånger....

Monica sa...

tror jag ska köpa hela serien från jordbro hahaha näää da skoja..
Godt slut och Godt nytt år ha en fin kväll och tack får alla skratt ;)

*kram*

Malin sa...

jag tvingade mig igenom hela programmet och barnen fick gå och lägga sig efter bara för att jag ville se dig. Såg en liten skymt av dig som barn.