fredag 28 december 2007

Hhmm

Jag är en vän och ordning och reda. Min familj påstår att jag är pedant, men så långt skulle jag nog inte vilja sträcka mig.

Och det är med glädje som jag noterar att talibanen tycks ha ärvt denna "egenskap".

Dock har jag en tvångsgrej. Som jag aldrig kan bli av med. Hur ordningsam jag än är.

Jag har en stöklåda. En låda som ser ut som satan själv rört om i den. Men jag bara MÅSTE ha den. För den innehåller VIKTIGA måste-ha-prylar.

Nåväl. Här är min skräplåda. Som på intet sätt är arrangerad, har bara beskurit bilden rätt kraftigt! Det ser ut som fan. Jag hittar aldrig nåt där. Och varje gång någon råkar dra ut lådan (den finns i köket) så dör jag av skam.

Har alltid undrat om det är en del av mig som gör revolt. Förvisso småskalig, men ändå!


Rösta på mig

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en likadan :)
I köket som går under namnet hickelhackel-lådan. Även om jag har städdille, enligt familjen, så måste jag ha en sån låda. Och jag dör av skam om någon annan än familjen öppnar den :)

Monica sa...

hahaha jag tror alla har en sånn faktiskt, jag har t.o.m flera ;))
men din stöklåda ser dyrare ut en min *fniss* så det er inget att skämas över hahahaha

MonasUniversum sa...

Jag kände på mig att jag omöjligt kunde vara ensam om detta. Fast jag får ångest varje gång jag öppnar den...

Anonym sa...

Bra och ha låda, det finns prylar som egentligen inte har en speciell plats i hemmet men som behövs och används ofta. Därför ska det vara lättillgängligt även om man får leta efter den i lådan!

Anonym sa...

jag har också en sån - i köket. Många drar i lådan och jagursäktar. men nånstan måste man ju få spara sånt som inte passar på annat ställe..eller?

en av tre flickor sa...

*L* ... vi måste alla ha ett litet privat kaos någonstans! Jag har också en sån låda ;)

Majsanochmalla sa...

Bara mänsköigt med lite kaos...
haar många sånna lådor...suck..

Pangbruden sa...

Ha ha ha Vem har inte en sån. Ett hem utan stöklåda är inget riktig hem frågar du mig :-) Men jag har aldrig fattat vitsen med den för det som ligger där behöver jag aldrig!