söndag 23 december 2007

Traditioner som är "gay".

Min tonåring lär mig mycket. Bland annat uttrycket "gay". Nu för tiden så säger man inte att nåt är töntigt. Man säger att det är "gay". Och det har givetvis inget att göra med gaykillar på något sätt.

Jaja, det är bara att gilla läget.

Tonåringen har kraftiga problem just i detta nu. Hon har ju nyligen skaffat en ny pojkvän. Så hon kan inte erkänna vissa saker ännu. För dom känner inte varandra så väl.

Nåväl. Av olika anledningar så avskyr min tonåring julen. Dock finns det en sak som har blivit tradition hos oss.

Uppesittarkväll med Bingolotto!

Japp!

Maken gör nämligen julskinkorna, och i väntan på att få ta första skinkmackan, så spelar vi Bingolotto. Det här har vi gjort i några år nu. Ingen av oss skulle givetvis drömma om att titta på Bingolotto i normala fall.

Nu har hon panik. Pojkvännen sitter på MSN och försöker övertala henne hårt om att hon ska komma över till honom. Samtidigt som hon ska hinna med tre lotter i taget. Hon kommer med alla möjliga ursäkter, men vägrar tala om varför hon inte kan komma.

Jag säger att hon ska vara ärlig, och lägga korten på bordet.

"Mamma, erunte klok! Jag kan ju inte säga att jag sitter och spelar Bingolotto, det är ju GAY!"

Herrejösses, om man ändå hade sådana små problem här i världen.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Isabelle sa...

Hahaha! Vi spelar också bingolotto ikväll. Enda gången på året.
Jag förstår verkligen tonåringens dilemma =)

Ha en riktigt god jul!!

MonasUniversum sa...

Detsamma tjejen, och om jag inte skrev det hos dig; tack för alla kommenterar!

Malin sa...

Haha fattar precis! jag skulle aldrig erkänna en sådan sak. Hur i hela friden har ni tid med Bingolotto????

MonasUniversum sa...

Tid och tid. Vad sägs om att min mamma kommer i morgon. Med 14 kassar mat. Som hon har lagat hela veckan.

Så jag ta're lugnt you see!

Monica sa...

*latmask*