torsdag 16 oktober 2008

Skampålen

Talibanen går på Dans- & Lek varje torsdag.

Idag var det första gången på uppföljnings"kursen". Regeln är att första gången så får föräldrarna sitta med och kolla.

Så jag går in och sätter mig i gympasalen. Som har väggar klädda med speglar.

Jag slår mig ned på en sån där låg, klassisk gammal bänk. Jag sätter mig i en hörna och lutar huvudet lite lätt bakåt mot hörnet där speglarna möts.

Dagen har varit jobbig.

Najs musik.

Efter ett tag så hör jag ett obehagligt ljud. Och känner nån form av vätska.

Jag som har opererat bort mina mandlar och därmed inte snarkar, bortsett från när jag är extremt trött, har somnat.

Och vaknar av att jag hör mig själv snarka och känner saliven rinna nedför mungipan.

Så jäkla bra att jag satt i en spegelhörna, så att jag syntes från alla håll.

Bra.

Skitbra.

Maken får gå resten av gångerna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte du börja med video-dagbok? ;)

MonasUniversum sa...

Och du var ju veckans yrkeskomiker hörrudu!!

Anonym sa...

Du är så jävla underbar!!!!!!!!

Monica sa...

mohahahahaha *förlåt* men dte var faktiskt roligt!
Håller med dig maken får gå nesta gång"! du ska nemlig vila ;)

Majsanochmalla sa...

Jaja... Det där var väl inget.. En kompis till mig släppte av en fjärt.. Utanför när vi satt och väntade på ungarna...

Pok

Malla

Lina Forss sa...

Hej Mona, hittade av en händelse din kommentar på min nedgrävda blogg, kanske är det alldeles försent men du kan mejla mig via min hemsida www.linaforss.com. Må bäst!

Lady Stalker sa...

My Gaaaaad ... Jag säger som Mr Lee: Videodagbok! Nu!