torsdag 23 oktober 2008

Chef bortskänkes mot avhämtning.

Vad ni än gör, se för f-n till att aldrig jobba ihop med samma människa ni lever med.

Jag har fått en sjukdom. En sjukdom som gör att jag MÅSTE ta det lugnt.

En sjukdom som satt stopp för mitt vanliga turbotempo.

Det verkar även som om min chef har fått en annan slags sjukdom.

Nåt med att delar i hjärnan har ramlat bort.

Kanske den heter;

Jag-håller-på-att-ta-kål-på-min-fru-för-jag-har-svårt-att-fatta-sjukdomen.

Och det absolut bästa sättet att VERKLIGEN se till att frujäveln går under, är att säga: "Jaha, jag för väl göra det själv då. SOM VANLIGT."

Då brinner det i hårbottnen på mig.

Om han är en fullblodsegoist?

HUR kan ni tro det?

6 kommentarer:

Anonym sa...

För att lätta upp din tillvaro så rekommenderar jag att du hyr en film som heter "En hondjävul", (Shedevil) tror jag, med Roseanne Barr som spelar den försmådda frun så får du kanske lite tips om hur män ska behandlas.
En annan, något lite mindre dramatisk är "Shirley Valentine" en film som jag bara älskar. Lågmäld och finstämd men gubben hennes kommer ner på jorden, jag lovar.
Fast det vore kanske bättre att ditt bihang tittade på filmerna så han fattar vinken.....
mvh Renée

✿Ewa sa...

Jag förstår att det brinner!!
-Så kan man väl inte säga!!!

Tror tyvärr att han blir svår att bli av med eftersom ingen som har hört den kommentaren han gav till dig vill ta över honom ;).....

MonasUniversum sa...

Renée: Har sett båda! Och jag ÄLSKAR Shirley Valentine, som nästan inga kommer ihåg/har sett!

Ewa: Jo, han kan. Jag får väl åka ut till Skärholmen och sälja honom på loppis..

Monica sa...

hörs ingen bra ut det där!
Ta ledigt i morgon och gör nått trevligt tillsammans!!

Pangbruden sa...

Boka in en tid med en läkare, ta med maken och låt läkaren ordentlig och grundligt förklara detta för honom. Jag tror det kan vara svårt för en anhörig att förstå innebörden av en sjukdom, i synnerhet när det inte syns.. du vet som ett brutet ben eller ett operationsssår. Kanske ni måste skaffa lite hjälp på deltid, du kan inte längre slita "häcken av dig2 inte med risk att bli dålig om och om igen.. och maken kansek inte heller orkar.. Det är inte värt att bli osams, eller slita ut sig.. trots allt så är det inte jobb eller firmor som är det viktigaste i livet utan familjen..

Dagens psyksnack från en som vet att det är svårare att säga än att göra..

Anonym sa...

Nä, vad tråkigt att höra ... Det där funkar ju inte! Lyssnar han verkligen inte, eller måste han höra det från läkare? Jag menar allvaret i situationen ...

Du som har förmåga att peka med hela handen/armen. Hjälper det inte att sätta sig ned och tala ALLVAR! Kanske med en lugnande, medlande tredje part intill så inga mordinstinkter väcks.

Lycka till och kram!