torsdag 2 oktober 2008

Med näsa för dyyyrt

För ett tag sedan så satt jag i bilkö på Strandvägen här i Stockholm.

Intill mig rullar sakta en svart bil upp.

Jag blev kär.

I bilen alltså.

Jag brukar sällan bry mig om bilar, men herrejösses vilken skönhet.

Den lägger sig sen framför mig och jag är såld. Vill ha.

Den heter Maybach och jag blir confused. Har aldrig sett nån bil med det namnet.

Skulle googla den på kontoret men glömmer vad den heter.

Tills nu.

Jag googlar.

Den kostar bara 4,5 miljoner kronor.

Amen fatta; fyrakommafemmiljonerkronor.

Ja, det var ju som hittat.

Det blir nog Volvo en stund till.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag också googlat på bilen. Himla snygg, jag håller med!

Men jag får nöja mig med att drömma om steget före: ett körkort.

Så lyckost du, som får köra Volvo i alla fall ... ;-)

Pangbruden sa...

Inget man jobbar ihop med lite övertid inte..

Anonym sa...

Bilar! :D

Det var väl korta snikmodellen du hittade. Var förbi en Maybach affär i LA och där stod de på rad. Tror den långa värstingen kostar närmare 12 mille med alla options (bla massage fotöljer som går att köra ner till sov-läge).

Maybach tillverkas av Mercedes och när den skall servas får du låna en värsting Merc utan kostnad.

Nästa gång du åker på Strandvägen får du svänga in till Lamborghini/Bentley of dregla lite, de är helt OK de också trots att de knappt passerar mille sträcket. Tror en Bentley Continental GT skulle vara något för dig, en långfärds cupé som gör 300km/h.

MonasUniversum sa...

Mr Lee: okey, det bli Volvo många år till med andra ord. Hörde att man kan trycka på en knapp så kommer ett paraply fram, om det råkar regna...

Men du, åker förbi Bently-affären varje måndag och jag kan härmed meddela att de nu har stängt. Det var heeelt tomt där i måndags...

Anonym sa...

Uuuuääää! Är det verkligen så?

Depp.... MAO det finns för få stekare på östermalm med ett genuint bilintresse. :(

Anki sa...

Mona jag bryr mig inte om vilket märke du kör bara det är rätt siffror i registreringsnumret : ).

Ses vi på lördag?

Kram

Eva sa...

Håller med dig Mona den va skit snygg. Hittade en bild. Det kanske är du som är ute och shoppar.Ha Ha

http://www.maybach.ru/62s/index_en.php?ind=14

Kram Eva

Anonym sa...

Här tjejer har ni den officiella hemsidan: http://www.maybach-manufaktur.com/

Till sommaren förväntar jag mig att se Mona komma i glidande i en Landaulet, den vita med vit insida skulle passa en inredare med stil.

(Personligen tycker jag en vagn ur nya BMW 7-serien skulle vara något för dig. Då kan du byta ut Volvon och den gamla BMW:n och maken har fortfarande en BMW på uppfarten.)