måndag 20 oktober 2008

Hur gör man?

Hur övertalar man sin man att man verkligen måste få en ny iPod? För jag vill börja gå på promenader. Och lyssna på böcker.

Jag är en sån som har stenkoll på mina prylar, men det går troll i mina iPods. Nu har jag lyckats slarva bort två stycken och maken undrar vad jag håller på med.

Denna gång vill jag ha en ny svart med mitt namn OCH telefonnummer ingraverat. Som en dagisunge.

Men jag har köpstopp.

Fast jag måste få honom att inse att det faktiskt är en investering. Även för honom. En ny vacker fru.

Jag får väl ta fram knäskydden.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte en Walkman eller X-press music telefon? Då slipper du har två saker som skall vara laddade och ett headset.

En telefon kan han väl ändå inte säga nej till?

Anonym sa...

Det går väl alltid att "lura" sin man till det du vill ha. Mannens svaga punkt...
Ja knäskydd kan komma till pass..

Anonym sa...

Kolla i strumplådan? Kanske dom har hamnat där

Monica sa...

kolla hos stora dottern tycker jag eller under sättet i bilen !
du??? kan du inte prova trixet med saken och nycklarna i fönstret??

Anonym sa...

Mona, antar att du har en mobil med mp3,,, då kan du testa storytel. Där lyssnar man strömmande på böcker och kan välja o vraka mellan massor.
Är själv helt beroende av att lyssna kan inte sova utan att lyssna på en bra bok.
Har själv tappat bort spelare men mobilen har jag både koll på och fulladdad jämt.
Malou