fredag 3 oktober 2008

Nu ska vi se om vi kan hålla oss.

I morse vaknar jag för första gången på 8 dagar utan lock och yrsel för öronen. Med lite tur betyder det att jag inte kommer att bli sjuk idag.

Jag skuttar upp ur sängen och är själaglad. För det innebär att jag kan göra massor av saker idag. Saker som inte stressar.

Men på något sätt så ser maken sin chans. Han är född gnällspik men har fått hålla igen 8 dagar i sträck.

Världsrekord.

Och det börjar bra;

"Har du sett mina innebandykläder?! Jag la' dom i tvätten för att de skulle tvättas och nu hittar jag dom inte."

"Har du tittat i garderoben över huvud taget?!!" säger jag.

Vilket han givetvis inte hade gjort, eftersom allt låg där. Självklart.

10 minuter senare;

"Kan du sluta och tända lampan i pannrummet, istället för garaget, är du snäll?! Annars står lampan på i flera dagar!"

Jag himlar med ögonen och svarar; "Självklart, jag ska försööööka tänka på det!" Väl medveten om att det är tonåringen som slarvar med det.

Och det är exakt så här våra världskrig börjar. Han tjafsar om små skitsaker. Jag tar emot.

Tills jag fullkomligt exploderar.

I vanliga fall. För nu tänker jag inte låta min första friska dag på evigheter gå åt till att vara förbannad på en omogen vuxen, som inte kan styra sitt barnsliga ego.

Icke.

8 kommentarer:

Anonym sa...

är det inmte ungarna så är det gubben:O

men nesta gång lova prova aprikosbrödet det kostar bara 60kr men är pyttelite men så jävla gott1
Valnötsbrödet är också kanongott,men aprikosbrödet bättre barasaattduvet!!

Isabelle sa...

You go girl! På med teflondräkten bara och låt det rinna av dig.

Njut av dagen och ta hand om dig!

Majsanochmalla sa...

Håller alla tummar på att du får en helfrisk dag i dag!

Ha en härlig helg!

Pok

Mallatjofadderitandetärfredagbralla

Diverselådan! sa...

Jag föreslår att maken tvättar sina innebandykläder SJÄLV i fortsättningen. Samt att han sedan SJÄLV ser till att de hamnar någonstans där han vet var dom är och i det skick han vill att de ska vara. Han kan egentligen ta kontroll över hela sin egen klädvårdskjedja!
(F ö så tänker jag i fortsättningen läsa kommentarer utan att kommentera dem eller ens lägga mig i.)
Hoppas du får en bra helg utan Meniere.
Kram!

Diverselådan! sa...

Jag stavade fel på kedja i hastigheten. Såg det efteråt. Och Meniere ska ha en "plupp" över nåt e nånstans, jag vet.

Anonym sa...

Hörru - har du någon mailadress där man kan nå dig eller? :P

Förresten - kolla http://blog.petrahall.se :D

Anonym sa...

Hört talas om Apotekets öronproppar? Jättebra. Tyvärr hör man lite igenom, men det är bara att låtsas som det regnar.

Hoppas du klarade dig bra i dag!

Kram!

PS. Pst, du har fått din önskan uppfylld på Falkblick. Men funkar bara på nya inlägg.

Anonym sa...

Kolla om inte någon tekniker på SAS har ett par kåpor över till dig. Fixar de så man kan stå framför ett jetplan som taxar in skall de nog kunna filtrera din makes gnäll också.