onsdag 15 oktober 2008

Nya tider

Vi flyttar ju vårt kontor till våra hemtrakter just precis nu.

Jag har i flera år sagt att vi borde göra det. Så att jag kan börja gå till jobbet.

För det är ju bra med motion.

Och jag är inte så bra på sånt.

Nu är det ett faktum.

Flytten och "att jag kan börja gå."

Jag känner att jag inte kan gå från 0 till 100 så där på en gång.

Så jag tänker börja med moppe. Och sen blir det cykel. Och så.

Med undantag från några dagar på en grekisk semester för sisådär en miljon år sen, så har jag inte kört moppe.

Jag har absolut ingen aning om hur man kör.

Och hur blir det på vintern? Kan man köra moppe då?

Och att jag igår blev vittne till en riktigt otäck olycka mellan en mopedist och en taxi gör inte saken bättre.

Så jag funderar på om man ska ha en fluorescerad knallrosa moppe, med dito hjälm.

Ärligt talat så vet jag inte riktigt hur jag ska komma ur det här.

7 kommentarer:

Monica sa...

det löser sig jag tar bilen till ica hemifrån mig det tar exat en cig och gå fit men jag skyller på att det är tungt och bära1
Det kan du också göra. data och matlåda ;) och lite ditt o datt sen har du kundbesök i sumpan så då måste du ju ha bilen ;)

Isabelle sa...

Jag tycker moppe låter livsfarligt. Och ännu värre på vintern. Särskilt i kombination med en stressad Mona ;)
Kan du inte sätta upp som mål att du ska gå två dagar i veckan till att börja med. Sen kan du lägga till en dag efter nyår och till våren är du uppe i fyra dagar i veckan :) En dag i veckan får du fortsätta ta bilen.
Förändringar görs bäst i små steg ;)

✿Ewa sa...

Perfekt att du ska börja gå just nu när du är yr och dan ;).

Måste nog ta bilen ibörjan i allafall. Kanske gå på fredagar....eller måndagar..en liten EU moppe kanske *haha* då sitter du ju inte så utsatt...fast dom är ju å andra sidan så små.

kram

Anonym sa...

Trams. Klart du ska gå. Men då måste du ha andra skor på dig. Promenadskor, vet du vad det är? *fniss*

Dubbelörn sa...

Äh, va fasen du har ju en drös med bilar att välja mellan så ta en av dem!

Skiner däremot solen en dag o du känner dig så där extrabra til mods. Och tycker att idag, just idag vill jag vara nyttig! Då tar du din promenad... ;)

Nemas problemas :)

Kraaaaam

Anonym sa...

Alltså seriöst, hur långt är det?
Varför kan du inte cykla?
Att cykla är inte lika ansträngande för dig som ska ta det lugnt och bekvämare än att gå. Och mer praktiskt om man har prylar att bära.

//säger hon som inte har körkort och som alltid går, cyklar eller åker buss =)

Anonym sa...

Hur lång sträcka rör det sig om? Är det (mer än) en halvtimmes promenad, förstår jag att du ibland vill ta ett snabbare färdmedel än apostlahästarna.

Automatväxlad moppe är toppen! Bara att gasa och köra! Jag hade en sådan när jag var 29 år. Hade aldrig kört moppe förut och det gick alldeles utmärkt. Med en Vespa Superbravo och störtkruka blir du stentuff. (Tyvärr blev moppen så småningom stulen.)