måndag 27 oktober 2008

Kunden har alltid rätt. Don't think so.

Igår var vi i vår ena butik och packade ihop kontoret där (vi har sålt butiken då den inte är lönsam). Vi passade på att ha öppet eftersom vi ändå var där.

Jag står på kontoret och fixar när jag hör maken prata med en kund. Efter en stund hör jag hur han höjer rösten.

Det visade sig att kunden dagen innan varit inne och lagt en handpenning på en möbel. Strax efter att hon gått upptäckte personalen att hon sagt fel pris och hon försökte få tag på kunden för att meddela detta. (Till hennes försvar skall sägas att anstormingen av kunder var ENORM pga utförsäljningserbjudanden, så det borde ha varit två som jobbade den dagen.)

Maken förklarar detta men kunden får tokspel och menar att möbeln är hennes till det pris som var sagt från början. Hennes make var med och försökta lugna situationen.

Rätt var det var så tar kärringen möbeln och kliver ut ur butiken. Maken blir galen. Jag hastar ut från kontoret för att se vad som händer. Maken springer efter kärringen ut på gatan och säger att han tänker ringa polisen.

Då ger hon upp och bär tillbaka möbeln. Och kräver ett återköp. Inga problem.

När hon gått så kommer en annan kund fram och är helt chockerad över vad som hänt.

Hur tänker folk egentligen?

Och det var ju tur för henne att det inte var "den tiden i månaden" för min del.

8 kommentarer:

Monica sa...

men vilken dåre hahaha egentlig har väl kunden rätt,men jag skulle ha backat om jag vore henne, ettersom din anställde hadde forsökt att nå henne!
Det finns dårar överallt!

Karina sa...

Mona du skulle ringt mig ;) Jag är exakt den tiden i månaden nu...hehe
Inte nåt soo nice kan jag säga ;o

Kram

Anonym sa...

Det var länge sedan jag insåg att -kunden alltid har fel.
/Mr Lee

Anonym sa...

haha.. och det var väl tur att er butik inte låg på typ Sicilien.. och din man var maffiaboss .. hon ska vara glad att hon kom så lindrigt undan som med ett återköp...

Isabelle sa...

Jag har faktiskt varit med om en liknande grej. Kunden blev hysterisk och skulle anmäla till KO. Jag välkomnade detta då jag visste att jag hade rätten på min sida, men det blev aldrig någon anmälan :P

Anonym sa...

fan. man kanske skulle starta en blogg om hur folk beter sig när de kommer in i en butik!
helt enkelt bara beskriva hur jävla puckade en del är.
eller varför inte publicera en hel bok om hur det kan gå till.
mmmmm, det tål att tänkas på.
hoppas ingen hinner före mig på den idén.

Anonym sa...

Jag har material för att skriva en bok tjcok som telefonkatalogen i ämnet puckade kunder!!
Huvva!
/Ullis

Anonym sa...

Du är utmanad i min blogg