söndag 19 oktober 2008

Böcker på McDonalds

Ni som har små barn och som nyligen varit på McDonalds vet att man just nu får en bok med i Happy Meal:et. Och det är bra böcker.

Men jag var totalt oförberedd på just denna boks innehåll.

Ligger och läser för talibanen. Det handlar om en hund som heter Ajax. Och om en bebis. Och de växer upp tillsammans. Gör ALLT tillsammans. Och efter några år så dör Ajax. Och kommer till hundhimlen där alla stjärnor är döda hundar.

Jag börjar storböla. Vi pratar hulka. Talibanen blir helt förskräckt;

"Men mamma, det blir bättre sen, jag lovar."

Jag fortsätter att läsa och bölar mellan raderna. Talibanen ligger och klappar mig på kinden. Hon vet ju slutet. För det har pappa läst.

Pojken får en ny hund. Och alla blir glada.

Det var bara jag som var helt tagen på sängen.

Jävla skitbok.

5 kommentarer:

Anonym sa...

vilken tur att hon hadde hört sagan förr annars kunde det blivit lite jobbigt kanske //Kram Monica

Dubbelörn sa...

Jag är också så blödig o att läsa Bröderna Lejonhjärta var inte alls lätt...

Men det betyder väl att vi har ett stort hjärta, eller hur? :)

Bamsekram

Karina sa...

Den har vi också...bägge vi böla ;)

Kram

Peter Barlach sa...

Vad är problemet? Gråta är bra.

Peter

ps Jag sjunger duett med uggla på min blogg idag.

Anonym sa...

Är det möjligen en viss tid i månaden? ;-)Känner igen den där gråtigheten ...