fredag 24 oktober 2008

När hjärnan är för snabb.

Får ett pressmeddelande på mailen igår.

Om att ett företag tagit över annonsförsäljningen på en specifik tidning.

Jag läser fort.

Jag hinner registera att jag tycker att företagsnamnet är osedvanligt jävla puckat.

Det står: HANDSHAKE. Jag läser: HANDS-HAKE.

Och jag tänker att "måste man krångla till det så förbannat när man bestämmer sig för ett namn?"

Men kommer på att HANDS-HAKE nog betyder något.

Ja. Så måste det vara.

Idag läser jag mailet igen.

HANDSHAKE. Alltså HÄNDSHÄJK.

My Gaad vad korkad jag är ibland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte alltid lätt. =)
Bra affärer avslutas med ett traditionellt handslag...internationellt blir det Handshake.
Trots förändringar ska du nog se att jag fortsätter ha kontakten med dig i alla fall...
Må så gott och stryp inte maken
;-)så hörs vi snart igen.
Hälsningar
Jenny
Handshake AB (tidigare stora&små)

Anonym sa...

Haha! Jag tänkte lika fel en gång när jag löste korsord. Lodrät, fem bokstäver: Fest. Svaret blev "kalas". Vadå "kaaa-las" läste jag. Vad är det för ord ...?

Monica sa...

mycket;) ;) ;)