söndag 3 augusti 2008

Tungan rätt i mun

Talibanen har ju sedan länge bestämt att man inte får säga "skit" och "hata". Då får man ge henne en "peng".

Det har nu gått nåt år och vi har stilla undrat hur i hela friden hon undgått alla våra övriga svordomar.

Vi undrar inte längre. Nu får man fortfarande betala "en peng" för skit och hata, som numer är utökat med fan och jäklar.

Däremot kostar det 10 kr för helvete och jävlar.

Men satan har hon missat helt.

Igår tillbringade hon ett antal gånger i garderoben och vi som stod utanför kunde höra: "jäkla, helvete, fan, skit", om vartannat.

För i garderoben får man svära hur mycket man vill. (Den idén snodde jag från Majsan&Malla!)

Hur som helst, talibanen har flera hundra i sina sparbössor.

Det här kommer bli jobbigt.

Rösta på mig

3 kommentarer:

Laila sa...

Vår 6-åring här hemma har också gjort en svårbytta åt oss. Mest är det jag som göder hans bytta...
:-\ Å han är stenrik vid det här laget och vi har bara haft den sen i våras...

Anonym sa...

Hos oss är det bara att inse att man är mänsklig! :-)

Men föresten, nu när jag tänker efter - mina barn svär knappast aldrig - men det är nog för att de inte gör NÅGONTING av det jag visar dom att de ska göra, typ ta av sig skorna när de går in, fälla ner toalocket efter sig, skruva på tandkrämskorken, inte ställa in tomma mjölkpaket i kylen... så de tänker nog att "svära det är en sak till mamma visar att vi ska göra så det tänker jag då rakt inte göra" Det bara MÅSTE vara så!!! :-)

Och vilken tur för Talibanen att jag just städat ur garderoben så hon har lite space att vara på om det trycker på när hon kommer! :-)

Anonym sa...

Hahaha..

Mini håller på att ruinera sin morfar och morbror. Det var så hon fick ihop till fickpengar för semestern.

Kul att höra det är fler än hos oss fula ord kostar pengar *S*