fredag 8 augusti 2008

Dum, dummare, dummast

Min man är en siffermänniska. Och en duktig sådan. Och han tycker att onödiga utgifter är väääldigt onödiga. Nästan så att han ibland kan bli förbannad. På mig givetvis. För det är ju bara jag som orsakar onööödiga utgifter.

Men ibland är han korkad som få.

Vi var ju på bilsemester.

Och för att göra en lång historia kort så kan jag tala om att han var så jäääävla stolt över att vi lyckats resa för en sån billig penning. Ryan Air, bila sig lite, bo på 4-stjärnigt i stället för 5-stjärnigt.

Och så vidare.

Igår kommer han hem och öppnar posten.

Han har fått fortkörningsböter.

2 st.

I Frankrike.

På 3500 svenska riksdaler.

Bra jobbat honey!

Rösta på mig

8 kommentarer:

Anonym sa...

ASG. Min har oxå fått böter på "bara" 2000 SVR (svenska riksdaler) samt att han förstörde bilen genom att backa på en cykel, a´2500.
Sen blev han JÄTTEarg på mej för jag körde mot en trottoarkant och förstörde 2 fälgar (iof var bilen bara en månad..), a´2200 st.
Matte: Han 4500, jag 4400. Men det är JAG som gjort det värsta... Suck.

Anonym sa...

Ha ha, min make har inte äns körkort, så gissa vems fel det är vad som än händer med bilen :)// Sol

Anonym sa...

Hahahaha!

Snålheten bedrar visheten.
Tacka maken för dagens asgarv.

Anonym sa...

Och jag ställer mig på makens sida, till hans försvar. Vad är väl 2500 riksdaler mot om han kört lagligt, ni hade missat planet hem, tvingats köpa nya biljetter SAMT fått förseningsavgift på hyrfilmerna som ni glömt att lämna tillbaka pga förseningen... DET vore onödiga utgifter, eller hur! ;-)

Anonym sa...

A du Mona Jag har röstat på dig hundratals gånger ibland 3 gånger per dag (fast det inte går att regestreras) Nu tycker jag att du kan hjälpa mig:-) Genom att länka min lilla länk;
Vill du få hem gratis presentkort på Kicks värde 150:- eller 250:-
http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=3275
Det funkar! Jag LOVAR!!!
Detta är totalt GRATIS/KOSTNADSFRITT!
//Marina

MonasUniversum sa...

Marina; vad menar du, alltså, jag är korkad när det gäller sånt här med länkar...

BARISTAN sa...

Mona, du ångar på som fan.
jag avundas din energi, din passion, och din glädje.
du kommer få en julklapp av mig.

MonasUniversum sa...

Amen du är ju inte här, i bloggvärlden alltså, så nån måste ju åtminstone försöka...!

Kul att "se" dig!