måndag 4 augusti 2008

Pedagogisk moder

Om exakt 1 timme och 6 minuter så skall tonåringen få sätta sig i förarsätet för första gången.

Jag bor hyfsat nära Solvalla Travbana, som har en utmärkt parkeringsplats för såna här övningar.

Och jag har redan nu talat om för henne att jag känner till varenda liten plupp och märke i lacken på min bil. Sån när hon väl tagit körkort så kommer hon aldrig att kunna säga att "det var inte jag, det måste ha funnits där hela tiden."

Men som sagt, det lär nog dröja några år. Själv var jag i 8:e månaden när jag kom på att ett körkort kunde sitta fint eftersom (ex)maken jämt var ute och reste.

Jag slet som en babian, men två veckor innan hon föddes så fixade jag det. Fast i ärlighetens namn så var jag sinnessjukt charmig och det var väl det som räddade mig.

JAG hade aldrig gett mig själv ett körkort just då!

Rösta på mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

man får inte köra bil på solvalla plätten, det är för motorcykelövningskörning. var där o övingskörde för typ 3 veckor sen, blev bortkörd

MonasUniversum sa...

Va?! Amenvaf-n. Hhhm, jag undrar vem som äger marken. Är det staden så kan dom ju peta sig i röven om att förbjuda oss andra...

Jag åker dit och kollar!

Anonym sa...

Bara konstatera, tur det inte kostar en peng att svära på sin blogg, annars hade du legat risigt till Mona ;)

Anonym sa...

Vi hejar på tonåringen!!