lördag 23 augusti 2008

Chefa sig lite.

Vi har 3 viktiga mässor om året; två för Sveriges alla inköpare i vår bransch, och en för allmänheten.

Och eftersom jag är en god organisatör, för att inte säga i världsklass jämförelsevis med somliga i min direkta närhet, så är det jag som är chääääf vid dessa mässor.

Jag får alltså bestämma 3 gånger om året. Utan en endaste liten protest från maken. Jag bara: gör så, sen si, fixa här, lyft där. Utan att en enda gång bli ifrågasatt på minsta vis. En mycket najs känsla.

Och tycker maken att det är Hitler-fasoner här hemma, så är det inget mot mässorna. Där pekar jag med hela handen.

Men så blir det bra också.

Kanske ska tillägga att stjärnan i familjen vad gäller försäljning dessvärre inte är jag. Maken är överlägsen. Alla kategorier. Det är väl det som kallas teamwork antar jag...

Inga kommentarer: