fredag 29 augusti 2008

Ingen koll

Kommer hem och upptäcker en skål med plommon. Tar för givet att dessa har inhandlats i den lokala ICA-butiken.

Det visar sig att vi har ett plommonträd i trädgården.

Och ja visst, jag har noterat ett träd därborta vid stora entrén, men inte tänkt så mycket på det. Jag är ju inte så hemma på sånt här.

Och nu, efter 6 år, så har det plötsligt bestämt sig för att "frukta" sig lite.

Så nu har vi plommon så att det räcker till hela grannskapet för det bara dignar. Hmm, säger man så?

Nåväl. Man kanske måste gå en sån där trädgårdskurs.

Vilken koll jag har.

4 kommentarer:

Monica sa...

ta det lungt bara så du inte bajsar på dig!
Kram...

Anonym sa...

Ta med dom till mässan....=)
Men då kanske du blir bajjsnödig, om du äter för många...? Garv..

Karina sa...

Hmm....du vet vad du ska göra med de ?? ellerhur ? för så korkad är du inte att du inte vet..;)

MonasUniversum sa...

Min kääääraste barndomsvän: jag ÄR så korkad. Det växte liksom inte så många plommonträd på Moränvägen you know!

Så var nu snäll och tala om vad jag ska göra med dem!