fredag 25 september 2009

Efter hårda förhandlingar. Och dricka sig lite i helgen.

Efter ett halvt världskrig och deala och weela på hög nivå, har jag lyckats med konststycket att tjata till mig en helg UTAN familj.

Lite ensamtid. Alltså från make och barn.

Jag ska ut till skärgården. Till bästa vännen. Som är amerikanska, och har storbesök från Las Vegas här.

Och eftersom jag alltså, för första gången någonsin, inte har talibanen med, så behöver jag inte ha några bevakningsantenner utfällda. Very relaxing.

Det ska drickas vin. Plenty. Det ska ätas. Plenty. Det ska pratas. Ännu mera plenty.

Jag åker hemifrån kl 15.00.

Och hade min agenda till dess planerad i sekunder. För vi har mässa nästa vecka.

Men maken har nogsamt sett till att jag ska vara fullständigt sönderstressad innan jag når bryggan. Det är 10 telefonsamtal, några "måste fixas idag" blandat med "kan du ordna det här också så skulle det vara jättebra".

Så scenariot för kvällen är följande:

Antingen somnar jag med huvudet i maten

eller

så kommer min ovana vid alkohol i kombination med veckans stress att få mig aspackad.

Och det gick ju inte så bra senast.

11 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Men du kommer väl att vara bland vänner? Kan dom inte ha litet överseende om det går överstyr? Kotlettmannen är väl inte med, hoppas jag?
Var lite vajld änd kräjsy!

Daniel sa...

Njut järnet nu å sup lika mycket som vi finnar.

En skön avkloppling e du värd. Huvet fullt nu!

Isabelle sa...

Önskar dig en kanonhelg! I alla avseenden ;) Plenty of vin kan vara ganska befriande ibland. Men du, du kommer väl ihåg det viktigaste: STÄNG AV mobilen!!
Vin, vänner och skärgårdsmiljö kommer att göra dig stärkt så in i bängen inför mässan så du kommer att sälja lika plenty som allt det andra, med resultatet att maken blir så impad att han skickar i väg dig på weekends inför varje mässa. Bra va?

Osloskånskan sa...

KOS DEG!

Den hemska tvillingen sa...

Å så skönt, ha det så gott.
Njut, drick, ät och var glad.

Rosa sa...

Me like, me like att du ska få vina dig lite. Babbla av dig i massor. Fnissa i massor. Stäng av mobilen. maken fixar talibanen,,, nej, hon fixar maken, inga problem. Gör klart för maken att det är ingen idé att han ringer för du tänker ändå inte svara.

Sorry maken, men nu är det Monas tur att "bara få vara". OK?
Jag är ju inte med så det kommer att vara lugnt. ;)

pangis sa...

Slå av telefonen omedelbart!!!!

William Witsman sa...

Ja ta det nu lugnt för hela världen. Jag misslyckas i stort sett varje fredag...

Mimmi sa...

Slå av telefonen och ha en riktigt trevlig helg, det kan väl chefen unna dig! Talibanen styr nog upp allt hemma åt dig, om inte annat kommer hon skvallra sen om vad som egentligen hände hemma i helgen.

fjortisensmorsa sa...

Är ni galna!? Stänga av mobilen!? Nope, koppla om den så maken får ett "Dagen bibel ord" varje gång han ringer. Tänk vad from&mild han ska vara när du kommer hem! ;-)
Ha en riktigt skööön tripp!

Helena m. 4 sa...

Men herregud - du ska väl inte ut i skärgården med en Anka va' ? I såna' fall kanske det behövs massa alkohol...