söndag 27 september 2009

Herrejävlagud. Och lite till.

Jag är ingen större vän av alkohol.

Faktiskt inte. För jag gillar inte att tappa kontrollen. (Vilket jag har en tendens att göra.)

Och man gör märkliga saker när man intar alkohol, förlåt; andas skärgårdsluft.

Som att komma på idén om att anlägga en vänskapsrabatt.

Jamenfan, fråga mig inte vad vi styrde med. Det pratades sätta blomlökar och vårda rabatten lika ömt som den livslånga vänskapen.

Amenvisst.

För när man inte har en taliban att ta hand om så känns det inte särskilt obekvämt att sitta i mitt en rabatt och gräva, med en blomspade i ena handen och ett glas vin i den andra.

Klockan 14.00 en lördag.

Icke det minsta kan jag säga.

Fast, ska sanningen fram så blev det lite mer vin än lökar. Och inte hälldes det upp från flaskor.

För om man är bofast på en skärgårdsö, med båt som enda färdmedel, ja då ser man till att förråden är fulla.

Och så här i efterhand så hade det kanske varit bättre om vi sett till att de fortsatte att vara fulla, de där förråden. Let me tell you.

När jag vaknade i morse så var jag inte så jävla stöddig direkt. Jag är för gammal för sånt här skit helt enkelt.

Hur som helst så löste vi samtliga världsproblem, när vi ändå var igång. Så det behöver ni inte tänka på nåt mer.

Och just det ja, vi bestämde oss visst för att bli flator med tiden också. Vi ska bara styra upp vår män lite först.

Jo men faktiskt. Tänk till lite nu kära vänner: allt blir ju fan så mycket enklare.

10 kommentarer:

Smultronblomman sa...

Skönt att ni löste världsproblemen! Då slipper jag oroa mig mer. Jobbigt med baksmällan! Det är något man inte får sympatier eller förståelse för när man lider. Det samma är när jag brännt mig i solen ,vilket händer varje sommar! Ta ett par panodil, drick vatten och vila. Sen sitter en köpe-pizza eller Chicken Mc Nuggets, 9-pack, med stor strips och cola som en sportkeps! Jag lovar!

Sus sa...

Vin i dunk igår.
Dunk i skallen idag.
Shit happens.

Pernilla sa...

Känner mig också trygg när ni nu har tagit hand om allt. Jag upplevde lite samma sak idag när jag vaknade efter en sen tjejmiddag igår. Är fan för gammal för det här!

ada från götet sa...

Men roligt hade ni ju!

Inna sa...

Det är alltså en kvinna jag ska spana efter!

Singelmamman sa...

Alla världsproblem? inkl Palestinafrågan? Bra.

carola sa...

En vänskapsrabatt....
Jag är stum. Snart är dags att börja färga ditt eget garn, baka bröd varje morgon och endast äta morötter som blivit mat av egen fri vilja.
Tänk vilket inflytande alkoholen har på en!

Magica de Hex sa...

Håller med. Har tänkt tanken själv många gånger!

Gabriella sa...

Men då blev det ju lite lökar i alla fall? Med tanke på det kommande sidbytet ... ;-)

Maria sa...

Blir lättare? Men skulle kunna tro det ja!