söndag 20 september 2009

Hur man sväljer fel saker.

På en timme har jag lyckats bli skitförkyld.

Jag pratar s n o r f ö r k y l d.

Sitter med datorn i knäet. (Jävla cepe-ord/stavning.)

Får en sån där nysattack from hell. Ni vet en sån där som gör att man nyser flera gånger på raken och då panikandas in, för att få lite överlevnadsluft.

Alltså när man andas in fullständigt okontrollerat.

Ni fattar.

När jag gör det så ser jag i slow motion hur en jävla bananfluga dras in i munnen. Och jag kan inte stoppa den.

Av ren äckelkänsla och panik, så får jag strax därpå en hostattack, kombinerad med ytterligare en nysning, och stänker ner hela skärmen med härligt slem och annat gojs.

Och nu undrar jag om den kommer lägga ägg i magen på mig.

Bergis.

Sen, varje gång jag öppnar munnen, så flyger det bananflugor ur käften på mig.

Fy fan vad vidrigt.

13 kommentarer:

Den hemska tvillingen sa...

Ta det bara lugnt, ingen kommer märka det med tanke på hur det surrar omkring dig hela tiden.

Fast äckligt är det ju, det är det...hosta och slem över hela skärmen. Snacka om att sprida virus!

Anna sa...

Vi fattar... ;)

Sofia sa...

Uäck! Jätteäckligt!

Kamilla sa...

Uhhhhrrrggg,, va äckligt! ha ha
men en bananfluga är ju ganaka harmlös, eller känner du hur det surrar i magen nu? För något år sedan var jag ute och cyklade, dålig kondis som man har så är munnen öppen hela tiden för att överhuvudtaget få någon luft,, just då så flög det in något i munnen på mig, kändes som ett mindre flygplan, rakt ner i halen! Fick inte en chans att få upp och ut djuret! Vet fortfarande inte vad det var mem jag fick inga men, möjligtvis att jag försöker stänga munnen när jag cyklar, eller så undviker jag att cykla o tar caben istället:-)
ha en bra söndag
kram Kamilla

Unknown sa...

Urk! Du är äcklig idag. :)

Mrs Li sa...

Stackars dig! Usch!

Men tänk på att den där flugan mest består av proteiner. GI alltså ;) ;)

wettexvärlden sa...

Kom gärna hit och gapa här dräller det av dylika flugor! Flugfångare? Kanske något du skulle kunna bli snorrik på!

Osloskånskan sa...

Det är iallafall inte så många kalorier i en bananfluga.

fjortisensmorsa sa...

min kompis informerade glatt vår hyperhypokondriske vän om att man i snitt drar i sig 16 flygfä per år! "One down, 15 to go!" ;-)

Wayne sa...

Men du mami, kan det inte vara så att immunförsvaret får sig en törn i samband med klimakteriet?

Alltså, jag försöker bara hjälpa till här och hitta orsaken till förkylningen.

MonasUniversum sa...

Wayne: du vet att man faktiskt får slå sina barn om det är berättigat?

OCH JAG HAR JÄVLIGT MÅNGA ÅR KVAR TILL KLIMAKTERIET!

Jag och mina små sa...

Ok. För att göra dig lite bättre till mods ska jag berätta en liten historia jag varit med om...

Jag jobbade extra på en krog med stor uteservering och svassade omkring i svart kjol och vit blus och fixade fram mat till alla gäster. Jag var också ny på stället. Så står jag där med tallrikar på båda armarna och ska precis börja dela ut mat till sällskapen då en fluga, alltså en STOR, vanlig fluga, flyger in i min mun. Så vad göra, glöm inte att jag var ny, jo, bara att svälja och se glad ut. Som ingenting hade hänt. Allternativet att spotta och fräsa bland alla gästerna fanns liksom inte på världskartan. Men oj vad äckligt det var. Så en bananfluga är ju liksom ingenting... ;-)

Unknown sa...

Mona darling, fatta att du har gjort min trista (å rätt sura) tråkmåndag till en lite bättre dag

Fast nästa gång du säger att du är förkyld kanske du inte får nån kram, iaf inte om du nyser bananfugor ;-)

Puss