tisdag 15 september 2009

Om att mingla med kändisar. Med glasögon.

Om cirkus 2,5 timme skall jag, tillsammans med några hundra andra, se på film. Den här Coco Chanel-filmen som jag har tjatat om.

Jag är egentligen en linsbärare. Men de senaste åren har jag varit tvungen att vila ögonen. Pga år av linsmissbrukande.

Jag hatar, HATAR, glasögon.

I somras så säger optikern okey till att börja med linser igen. Men jag ska tränas in. Med två olika styrkor: en för närsynthet och en för långsynthet. För att lura hjärnan. Detta skulle ta några veckor.

Men jag har slarvat lite. För när jag har dessa linser så måste jag koncentrera mig så hårt på att se, så jag blir helt slut i pallet på kvällarna.

Vi pratar somna med huvudet i mattallriken. Så trött alltså.

Är jag då smart, som i morse sätter på mig linser för första gången på ett par veckor?! För att jag ikväll ska gå mingelparty. Och liksom förpreppade innan sminket ska på om en stund.

Lägg därtill en helvetes jävla skitdag på jobbet, med ett adrenalinsprut utan dess like.

Ögonen går i kors.

Det är geggamoja i hjärnan.

Och jag undrar hur jag ska ha ork att göra mig bjutifull.

I fula jävla glasögon dessutom.

Fast det är klart.

Det är i alla fall Dior-glajer.

12 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Det hjälper betydligt! Dessutom är du ljuvlig oavsett vilket!

Julia sa...

Dior funkar alltid!

Marie sa...

Jäkligt nyfiken, vilka Dior du kör med? Har ett par CD helt genomskinliga med strass på sidorna! To recomend för en glajj-hatare!
Tell me if the movies is god, det borde den va men man vet aldrig! *ryser och finular på om det är vart att bänka sig söndagkväll igen*

reneesfotoblogg sa...

Jag har hört att Persbrant ska gå på den premiären......basåduvet!
mvh R

Mr Lee sa...

Kör du med en klyfta djupare än Gran Canyon lär ingen lägga märke till om du har briller eller linser. ;) Du kan nog skippa sminket med...

Smultronblomman sa...

Med en massa bling bling märker ingen om det är brillor eller inte. Du ser mycket mer sofistikerad ut med glasögon. Go for it!

gitta sa...

Allt klär en skönhet ---och inget misspryder en ful en!!

Wayne sa...

Eller så skippar du bjuti, och satsar på full. Det kommer göra dig och alla andra vackra.

Annette sa...

Eller så gör du som andra glasögonhatare - glid in på biografen utan glajjor (med risk då för att snubbla i foajern och spilla gratisrödvin på t ex Persbrandt), för att i skydd av mörkret diskret ta på dem. OBS, ett varningens finger dock - man måste vara med i svängarna på slutet, så glasögen glider av näsan INNAN ljuset i salongen tänds igen!

Frida sa...

Men Mona, herreguuuud.

O-PE-RE-RA dina ögon! NU!

Globens Ögonklinik, har nummer och allt. Har till och med ett skönt inlägg om hela proceduren...

Det går fortare än att tjacka Happy Meal till lill-tjejen.. Och betydligt bekvämare. Eller nja, men nästan då ;-)

DO IT!!

Gunilla sa...

Dags för en liten operation kanske?

intern1n sa...

Varför skulle Mona operera sig nu när hennes syn kommer ändra sig varje år pga (varning: telling-it-like-it-is:) kommande ålderssyntheter? Ny operation (tänk osthyvel) varje år? Då blir det inga ögon kvar.
Mona: Om du tänker fuska med test-linserna så måste du gå tillbaka mars-pannkaka till optikern o få smaka på andra bullar!