onsdag 23 september 2009

På Posten kan man lita på.

Var det inte så deras slogan löd?

På den gamla goda tiden ja.

Jag rattar upp till affären i god tid. Postbilen kommer. Snäll postkille öppnar säcken.

Inget jävla vitt vadderat kuvert!

Jag frågar.

Han vet inget. Tömning på lådan är kl 18.00 vardagar. Det står TYDLIGT på brevlådejäveln. Nu är klockan 17.59.

Nån har tömt den.

Eftersom jag vid förra besöket knallade in till ICA-chefen och frågade om de möjligen hade en extra nyckel, vlket de inte hade, så var han medveten om min situation.

Så nu travar jag in till honom igen.

Och han fattar ingenting.

Förvisso var det en annan postgubbe där kl 16.00 och hämtade alla paket, "men han tömmer aldrig brevlådan, det är 18-killen som gör det..."

Och då kan man ju undra vad som händer.

Stackars desperata Linda, som ska ligga i horisontalläge och inte uppröras, såg fram emot några dagar med den gamla tv-serien "Svenska hjärtan" (jag vet, hon är ett jävla svenne-miffo).

Nu lär hon få skicka polissambon för att lösa ut kuvertet på Posten.

Jag är så otroligt begåvad ibland.

11 kommentarer:

Linda - Krondårarnas ordförande sa...

Men det var väl själva fan, jag har ju frågat i min blogg om dom kan GISSA vilken serie det gäller. Så sitter du här och avslöjar mitt miffo-begär.

Och älskling, det gör SÅ LITE att jag ska hämta ut det där paketet på posten och pröjsa. Kan ju inte vara mer än rätt det liksom. Älskar dig för ansträngningen, till månen och tillbaks.

Sus sa...

Men Mona.
Din korkskalle.

Men det var väldigt fint gjort.

Monica sa...

Mona trode det var en ANNAN dvd du skickat till henne ;)
fasen till mig kommer det aldrig post ,hmmmm

Mamma P sa...

Posten - pålitlig partner...

Honungspojkens mamma sa...

Lugn, bara lugn! Man kan lita på posten.

En gång för länge sen råkade jag stoppa ett SL-månadskort i brevlådan. Jag ringde posten och en vecka senare ringde en posttant och sa att de hittat mitt SL-kort och skulle skickade det till mig.

När jag öppnade brevet från posten låg där ett helt säsongskort.

Fråga mig inte hur det gick till, men om posten är på riktigt bra humör kanske Linda får en hel hög med DVD-boxar istället för två.

Den hemska tvillingen sa...

Inte värst begåvad, men du sover å andra sidan mellan väldans sjyssta lakan så det går väl på ett ut kan man tänka.

Bonita sa...

Om posten funkar på det vis Honungspojkens mamma berättade om, undrar man ju varför man gör sig besväret med sprängningar och helikoptrar och värdedepåer när det bara är att slänga ner några tusenlappar i en brevlåda? ;-)

Wayne sa...

Ni är ju fan lika borta i huvet båda två. Den ena kan inte frankera som en normalbegåvad, och den andra tycker om världshistoriens mest deprimerande tv-serie. Ni borde skämmas båda två.

Linda - Krondårarnas ordförande sa...

Wayne, när ska du lära dig att knipa käft?

Wayne sa...

Från och med nu.

Sofia sa...

18 är när man SENAST måste lägga på brevet för att det säkert ska komma iväg samma dag. :) Vissa brevlådor töms fler gånger under dagen än bara en, för att så mycket som möjligt ska komma ner till sortering så tidigt som möjligt på dagen. Tur att du visste när brevbäraren dyker upp också, vissa brevlådor töms ju inte förrns en halvtimme/timme efter sista-dagset ;)
/Postisfia