onsdag 30 september 2009

Smaken är som baken. Eller snarare finsk.

Vi säljer väldigt dyra svensktillverkade, egendesignade, matbord.

Ett av dem är vårt så kallade slagskepp. Ett bord i ek, med en "löpare" av annat träslag. Mest sålda är den med inslag av valnöt.

På denna mässa så brukar vi alltid beställa en uppsättning om 6 stolar för att matcha bordet. (Stolarna tillverkas i nåt annat land och vi köper dem färdiga så att säga.)

Maken är stolschef. En uppgift som bör tas upp för diskussion efter denna mässa.

Till vårt fina, fina matbord har han beställt skinnstolar. Inga konstigheter.

Innan maken kommer idag så monterar vi upp bordet. En nätt liten sak om 100 kg...kvinnor kan..typ.

I alla fall: jag sätter ut de beställda stolarna och tänker att jag ska ta bort skyddet för stolsbenen lite senare, när vi är mer klara i montern.

När lite senare infaller så får jag ett psykbryt då jag ser benen. Som jag GIVETVIS tog för självklart skulle vara i ek. För att GIVETVIS matcha bordet.

Nehejdå.

De finska anlagen dök plötsligt upp from middle of no where, för benen är mörkt, mörkt, jävligt mörkt bruna. Om inte till och med svarta.

Have one guess om vad jag tycker om saken.

Och det är ju bara att be till Gud att de kommer några finnpajsare och köper denna utställningsgrupp.

8 kommentarer:

Smultronblomman sa...

Lugn! "Det löser sig", sa han som s**t i vasken. Det finns nog någon som tycker det är snyggt med svarta stolsben! Du jagar nog bara upp dig i onödan! "Fjöl av"

Själv ska jag strax gå och äta middag på Ronneby Brunn....:)

. sa...

Men nu får du väl se till att maken gör vad makar ska göra. Sitta och vara chef på kontoret bakom en låst dörr! Makar bör icke befatta sig med inredning för alla makar har mer eller mindre dålig smak! :)

Mr Lee sa...

Ek går utmärkt att elda också.

I värsta fall kan du såga av dem benen och ställa ut dem till Talibanen. Blingig lekstuga måste väl ha matchande bord/stolar!

Finnpajsaren sa...

Jaha du. Jag ska inte bara komma och sälja ut mig själv, jag ska tvingas köpa en utställningsgrupp också?
Du, vi får se.

MonasUniversum sa...

Mr Lee: tror du på fullt allvar att jag skulle besudla blingblinglekstukan med DET DÄR?!

Finnpajsarn: Kom igen nu bruden. Jag ska ju tjäna plenty of money på dig. Och när helgen är slut så FÅR du gruppen! (Har glömt att tala om att jag ÄLSKAR dotterns riktiga namn!)

Smultron: Skulle inte ha något emot att äta middag på Ronneby Brunn resten av veckan. När kan jag komma?

Vera: Herregud så jag håller med! Varje dag. Året om.

Smultronblomman sa...

Jag åker i morgon, men har du lust för en däjt kan jag höra av mig när jag ska till Fjollträsk nästa gång. Ska till Örebro nästa vecka men ha bokat själv dennagång och ska INTE bo på hotellet utan trådlöst internet på rummet (bara tillgängligt i lobbyn) och med EXTREMT, öppet grälande människor!

Finnpajsaren sa...

Hoppla. Nästan gratis. Now we´re talking.
Och tack. Jag älskar det också. ;-)

Finnpajsare nr 2 sa...

Kommer nog inte att köpa ditt bord jag heller!!!!