söndag 13 september 2009

Om mygg. Och vitlöksångor.


Jag och talibanen sover i käre brors gäststuga.

Talibanen har just vaknat och lättat in till stora huset för att titta på tv. Hon glömde att stänga dörren.

Det är svinkallt men det kan jag stå ut med. Däremot är det mygg, och då jag har särdeles gott blod så är jag tvungen att gömma mig under täcket. Helt och hållet.

Jag ligger alltså här och lyssnar på en miljon desperata, surrande mygg, som iskallt hade räknat med ett rejält skrovmål på en fläskfia, som på fullt allvar håller på att kvävas av sin egen andedräkt.

Det blev nämligen lite mycket vitlök och vin igår. Man var ju tvungen att dränka sina sorger. Av känd anledning.

5 kommentarer:

Farbror Blå sa...

Visst är det underligt att de jäkla blodsugarna bara går på vissa? Mitt blod är som champagne för dem, men inte hustruns....

Anonym sa...

hur funkar det när du bloggar där under täcket????

Anonym sa...

Förmodligen via mobilen men med ångorna o myggen verkar det helt crazy att ens komma på att det är läge att blogga.

Colourpoint sa...

Svårt att komma på hur man lämnar en kommentar här...
Men du, läste ungefär hela dagen igår och läste inlägget om 60 sakr om dig och nu vet jag
Jag vill bli som du när jag blir större haha=) Roligare kan man inte bli, du får en stjärna i min bok!
/Sandra

MonasUniversum sa...

Farbror Blå: Jag vet, jag har samma problem: maken skiter de i fullkomligt!

Pappabloggen2; kalasbra; plopp, plopp, på mobilen sen trycka sig lite på Publicera På Blogg? och sen klart!

Faktum var att jag inte hade något val. Alla vuxna sov och jag vägrade att sitta och glo på nåt jäkla Cartoon Network kl 7 på morgonen. Så då var det bara att hala fram mobilen, läsa bloggar och blogga sig lite! Trots ångorna.

Men Sandra; tack! Det där var snällt sagt! Och varmt välkommen!