onsdag 26 mars 2008

Ursäkta tystnaden

men denna vecka är jag i röjningsbranschen.

Vi håller på att slå i ihop två lager, varför det ena måste röjas. Och jag är ledsen att säga det, men jag anser att det inte är ett jobb för kvinnor.

Mmm. Sticker ut hakan, men det är alldeles för tungt för mig och den kvinnliga kollegan. Och skitigt till max. Eftersom värden nyss gjort stambyte.

Så jag är fullkomligt slut när jag anländer till dagis för att hämta talibanen. Det var med nöd och näppe jag orkade köra dit.

Och då möts jag av någon som har spenderat större delen av dagen utomhus. I lera.

Vi pratar ligga i lera. Vi pratar lera upp över mössan. Vi pratar lera i ansiktet.

De röda stövlarna var ingeggade i tjock, brun lera, och var inte längre röda.

Så jag informerade damen om att vi skulle få gå hem. Inte en chans att hon skulle in i min bil. Med beige klädsel.

Hon fick klä av sig på trappan och gå in till tonåringen, som dumpade allt i badkaret.

Jag fick gå tillbaka till dagis och hämta bilen. Sen hem och tillbringa 40 minuter med att stå böjd över badkaret och skölja av skiten.

Så nu är jag ledbruten.

Och gnällig.

Klockan 7 i morgonbitti ska jag vara på lagret igen.

Jösses vad grinig jag ska vara när denna vecka är slut.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Sofia - SofiaFj sa...

Stackars dig!!!

Anonym sa...

Haha!! Äntligen en kvinna som vet sin plats!! Spisen är mycket bättre än tunga lyft och smuts under naglarna på ett lager!!
Varför gör inte maken skitgörat?

PS Testa att slänga in hela talibanen i tvättmaskinen så kommer hon ut skinande ren en kvart senare! DS

/ Evil Pierre

Anonym sa...

Haha, kom på att jag typ aldrig har tvättat och att det kanske tar mer än en kvart att köra tvättmaskinen! =)

MonasUniversum sa...

För att maken sköter den äckliga bokföringen....not my cup of tea.

Ska testa tvättmaskinsrådet i morgon!

Du, det tar allt i från 30 minuter till 2 timmar, beroende på VAD du tvättar.

Tror bestämt unge man behöver en kurs i ämnet...

Lady Stalker sa...

Vilket elände! *Tycker synd om dig i kvadrat*

Ibland känner man att man lever, men visualisera att du är klar, ligger i soffan och har slängt upp de (förmodligen) solbrända fötterna på armstödet. Nu tar du första klunken av vinet ...aaaahh! Bättre?

Anonym sa...

Aha... nej, bokföring pluggar jag just nu... (läser till Civ.Ekonom)
Och jag kan säga att om jag får välja mellan att svälja en kapsel cyanid eller sätta mig med böckerna en timme så är det fan ett svårt val!

Haha okej... jag lämnar in mina skjortor o sånt på ett tvätteri i lund... Fett bra! Ska fråga henne hur lång tid det tar nästa gång=)

Och Stalker! Läste precis att alkoholismen bland kvinnor ökar lavinartat! Mona har många år kvar att leva o ska ta hand om sin kropp!!
/Pierre