lördag 29 mars 2008

Föräldrakoll. Or not.

Talibanen får vara upp lite extra länge i kväll. Så när Bolibompa är slut så tar en repris av en ungdomsserie över: Adam & Eva.

Jag tänker inte på det. Bortsett från att talibanen sitter som helt uppslukad, och är TYST. Väry ovanligt.

Så då reagerar jag. Och noterar att språket i serien inte är vad jag vill att hon ska höra.

Men innan jag hinner distrahera henne och byta kanal, så säger hon:

"Mamma, vad betyder sexig?"

Jag brukar i regel vara blixtsnabb när sådant här dyker upp. Men jag var way into min patience på datorn, och hann inte trycka in alla indianer i kanoten.

"Ehh, mmm, ehh." Tänk fort. "Det är svårt att förklara, men det betyder ungefär att man är..ehh...extra söt."

Och känner direkt att jag sket i det blå skåpet. För hon är inte dum.

"Mamma, är jag sexig?"

Okey. Svarar jag nej, så säger jag ju att hon inte är extra söt, och det lär ju få konsekvenser.

Säger jag ja, så kommer hon lägga saken på minnet och tala om för allt och alla att hon är sexig.

Snacka om att måla in sig i en hörna. Hjärndöd morsa.

Vad jag svarade?

Man får väl inte vara dum.

Med flit hade jag ned pärlasken på golvet och skrek "ÅHHH NEJ, vad klantig jag är!"

Sen föll saken i glömska.

Nästa lördag åker hon i säng prick 19.00.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Buzan sa...

Ja, det är faktiskt lite skumt hur "sexspråket" har en tendens att krypa ner i åldrarna.. Tycker det är kanon att du har sån koll på lilla frökens ordförråd. Du är en BRA mamma!!!

MonasUniversum sa...

Vad gullig du är. Faktum är att jag smällde av när jag väl lyssnade. De ska väl föreställa 12-13 år, eller nåt, och det var bara: fan, dra åt helvet, jävlar. Och allt det där. Jag slutar aldrig att förvånas över hur man kan göra sådana program. Jag svär som en borstbindare själv, men försöööker. Tonåringen får inte svära, sen att hon gör det med sina kompisar, fine. Dock svär hon avsevärt mindre än sina vänner. Inbillar mig att det är tack vare att jag varit så hård.

Majsanochmalla sa...

Tv e ju rena döden för oss päron...Nyheterna är inte att tänka på...mord hela tiden..
Nu ska mina ungar också sova kl 19.00....
Undrar just hur det ska gå???
kramisar Majsan

Proclaim sa...

"Fröken, du är jäääääättejättesexig i den där fina rosa tröjan"

Ajajaj!
Förklara det på nästa kvartsamtal om du kan...

Lady Stalker sa...

Himla smart, Mona! *Impad* Ja, man lär sig att finna sig snabbt!

Har varit med om liknande ...

Pst. Jag gjorde boknördstestet också!

BARISTAN sa...

sanna ord från en smart kvinna. klok mor.
annars kan jag lära din taliban ett och annat om livets svåra ord. det är bara att höra av dig.
idag lurade jag i en unge på jobbet att jag hette kristus. det var jävligt roligt.. först 10 minutrarna.
sen fick jag skämmas