onsdag 19 mars 2008

Krasst konstaterande!

Vi fördriver några timmar i väntan på ett flyg. Jag frågar talibanen vad hon ska jobba med när hon blir stor.

Hon funderar.

"Laga motorcyklar. Och bilar."

Jag ser ut som ett frågetecken. För jag har aldrig ens hört en tendens till att vara intresserad av sånt. Så jag förklarar att hon alltså vill bli bilmekaniker.

Hon frågar vad jag vill göra när jag blir "stor".

"Jaadu, jag vet inte. Men jag vet att jag skulle vilja jobba jättelite, och vara hemma och fixa och greja i huset."

Säger jag. Och menar renovering och inredning.

Talibanen tänker en stund. Sen förstår hon.

"Jaha. Du menar att du vill bli städerska!"

Rösta på mig

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Oh vad jag har saknat min favorit Taliban!! *asg*

Hon är så klok den tjejen o vet verkligen hur man sätter sin mamma på plats *gapskrattar*

Kram till Talibanen

Anonym sa...

Haha! Klok kicka! Min hon skulle bli pirat när hon var liten. Men då sa jag att man måste gå klart gymnasiet först.... =) -OK mamma! Inget krångel då inte. Men nu...

Anonym sa...

Jamen DET går inte av för hackor ;) Du kan komma hit för din PRAO.

Buzan sa...

*asg* Äpplet faller inte långt från trädet... så, nu var det bevisat!