tisdag 18 mars 2008

Saktfärdig

Allting går så lååångsamt.

Dagen börjar med att talibanen vaknar 03.00. För hennes kropp är inställd på Thailand-tid. Så för henne var klockan 09.00. Och hon hade därmed sovit klart.

Men det hade inte mamma och pappa. Så pappa fick gå upp, och in i hennes rum, sätta på en film, och dö i hennes säng. I ett par timmar. Sen var det bara att kliva upp.

För talibanen fick en klocka på någon av flygplatserna. En rosa med strass-stenar. Så ni kan ju tro att hon inte tar av sig den frivilligt.

Och det är ju inte lätt att vara 4 år och inte kunna klockan så bra. Men hon visste att klockan var "halvsex, och du måste gå upp nu pappa." Och "PAAAPPPA, nu är klockan faktiskt SEX och du MÅSTE gå upp!"

Själv öppnade jag datorn på kontoret, endast för att mötas av 264 nya mail. Och jag blev genast väldigt trött.

Så arbetstempot har inte varit på topp direkt. Fast en sak var bra idag. Det är nåt fel på min mobil.

Ungefär en gång om året så inträffar detta "fel". Första gången trodde jag att vi missat fakturan. Men operatören säger sig inte veta varför. Och varje gång så skall "felet vara avhjälpt inom ett par timmar". Och jag frågar alltid hur de kan veta att det ska vara det, när de inte vet vad felet är. Och jag har extremt många felringningar. Folk som bestämt hävdar att de har ringt ett helt annat nummer. Så nåt är fel med mitt nummer.

Nåja. Nu tillhör ju inte jag dom som går i taket av att inte ha en fungerande telefon.

Jag njuter faktiskt.
Rösta på mig

6 kommentarer:

Malin sa...

Välkommen hem tjejen! Hoppas att ni har haft en skön semester även om hemresan inte verkade så bra.

Kram!

Anonym sa...

Vi vill se bilder från eran resa. :)

Lady Stalker sa...

Välkommen hem! Ni reste verkligen i rättan tid ... Eller vad sägs om det ljuvliga Sverigevädret just nu? Lite jetlag får ni faktiskt stå ut med ... *Skrattar rått och blinkar för att visa att jag faktiskt behagar skoja med madame!*

Snygg make-over av bloggen förresten!

Anonym sa...

snygga nya bilder av greken och talibanen ;)
och dina läckra fötter hahaha ..
Du är saknat här har det varit riktigt däppigt ;(
*kram* på ´dig!Monica

BARISTAN sa...

kul att du är hemma igen.
hoppas att du är uppmärksam på att du har en ny följeslagare i hasorna på bloggregistret.

Dubbelörn sa...

Välkommen hem! Du är efterlängtad!!
Men vad fasen lite problem med flygen får man väl ta om man nu behagar ta sig till Thailand på semester *skadeglatt*.

Skämt åsido, långflygningar är bedrövliga o det gäller att få "rätt" seating. Hoppas du får påsken att vila upp dig på ;).

Kramar