söndag 23 mars 2008

Med risk för livet.

Min man somnade för 1,5 timmar sen. Innan han gick upp och lade sig så sa han att jag "måste väcka" honom.

"Jamen, du är så himla otrevlig när jag väcker dig."

"Näe, du MÅSTE få upp mig, du MÅSTE verkligen det för jag MÅSTE jobba."

Så efter nån timme går jag upp.

Och petar på honom. Och drar i hans byxor. Och killar under fötterna.

Samtidigt som jag snällt säger att han MÅSTE gå upp.

Jag får flera "mmm", så jag fortsätter att peta och pilla.

För det var ju verkligen "viktigt".

Då kom det.

"DET RÄCKER NU!"

Jag drog som en avlöning.

Och givetvis somnade han om.

Och fy fan vad skit jag kommer få i morgon.

Rösta på mig

9 kommentarer:

Anonym sa...

scrappa ett fint kort till han som du lägger brevid han hur mycket du älskar han och skriv att du behövde verkligen sova ut älskling
;)Monica

Lady Stalker sa...

Nästa gång häller du ett glas vatten i fejan på honom! Funkar garanterat! (I alla fall på tjugofemårig bakfull sambo som sovit till klockan 15.00 på eftermiddagen. Ja - i mitt förra liv.)

Majsanochmalla sa...

Hmmm... Tallibrutan kan nog göra underverk med sovande/arga män... Talibanen vet ju hur en "slipsten" ska dras...

Pok

Malla

Anonym sa...

Väck inte den björn som sover!!
P

Anonym sa...

Monica darling ... vad har du gjort med din blogg?! Jag kan ju inte komma in ...???

... eller ... det kanske var meningen :P

Anonym sa...

CHRISTINA!!
nääää maila mona så får du lösen!
;)*kram*

elinlee sa...

God eftermiddag. Jag har länkat hit från min blogg, hoppas det är ok med dig. Jag har helt enkelt blivit beroende av Monas Universum. Tjipp /Elin

MonasUniversum sa...

elinlee: Inga problem, jag blir bara smickrad. Önskar själv att jag kunda länka alla bloggare jag läser, men det blir för många.

Majsanochmalla sa...

Av med brallorna på han och öppna munnen....enkelt!!!
Majsan