lördag 29 mars 2008

För min info

Samtal i bilen med familjens beteendevetare, alias talibanen:

"Mamma, ska jag berätta för dig hur man gifter sig?"

"Mmm"

"Först säger domaren: Axel tager du denna fru?
"Ja tack", säger Axel.
"Sen säger domaren till mig: tager du denna man-make?"
"Sen pussas man, hi hi, sen tar jag mina glas-skor och går hem."

"Men, din man-make då, får inte han följa med dig hem?"

"VA?! NÄE, han bor ju hos sin mamma och pappa!"

"Men när man är gifta så brukar man bo tillsammans. Oftast." Säger jag, som i början av vårt äktenskap, inte alls bodde ihop med maken.

"Men MAMMA, mitt rum är ju ROOOOSA och LIIIIILA, det gillar inte killar. Det är tjejfärger!"

"Jaså, jag trodde att det inte fanns några kill- och tjejfärger."

"Jo, det gör det. Och sen ska morfar få bygga en trappa upp till min säng, för jag ska ligga på 15 madrasser och ha dunbolster. För jag är egentligen en prinsessa."

End of discussion.

Rösta på mig

11 kommentarer:

Anonym sa...

*skrattar* ägentlig är jag prinsessa haha *söt* ska jag skicka over magnus och bygga ett rum? han gjorde just ett prinsesse rum med koja *kram*

Buzan sa...

*fnissar så ölen sprutar*
Det där känner jag igen... been there, done that, got the *fina* t-shitrt.. nää inte gift mig.. men varit prinsessa och ha velat ha värsta flådiga bröllopet och vetat precis hur det ska gå till... Tror ta mig 17 det ligger i generna hos oss tjejer :)

Anonym sa...

Så ska det låta! Dagen skratt fick jag i allafall, Min djupaste vördnad för talibanen! Härligt! :-)

Anonym sa...

Ta en jämställdhetsdiskussion med barnet bums. Eller förresten. Hon ska få följa med oss och titta på pride-paraden i sommar.
DÄR minsann är det glitter så hon kommer att storkna. Och tjejfärger ;)

Anonym sa...

Haha, anledningen till att jag chansade på 43 var ju helt enkelt att du har uppnått så mycket i livet. Uppfostrat 2 barn varav en nästan är vuxen samt skaffat dig ett stadigt arbete och städerskor till huset... Dessutom har jag ALDRIG sett dig på bild förutom den nästan förvrängda som du hade förut samt dina fötter... Anledningen till att jag inte chansade på mer än 43 var att du drömde om Micke Persbrandt! =)
Kram
Pierre

MonasUniversum sa...

Smör-Pierre: Ha ha ha, jag ska berätta nåt; tonåringen, samt 3 av hennes vänner, skulle INTE tacka nej till en natt med Herr Persbrandt! Så om du tror att det är åldersrelaterat, glöm det, vi pratar väääry säääxy man, och då spelar ju åldern ingen roll.

Har jag hört..

Christina: du, JAG ska med, för jag har ALDRIG lyckats få med mig någon på det där. Homofobkompisar!

Buzan sa...

Jag GÅR ALLTID på pride.. så räkna med mig oxå!!!

Majsanochmalla sa...

Prinsessor förblir vi hela livet...hon har fattat galoppen!!!
Majsan

Majsanochmalla sa...

Lite Pride ska alla ungar ha... Vi ses där bejbisar!

Pok


Mallaprinsessmammabralla??? Nog mste jag vara drottning då? Funkar det inte så!??!

Majsanochmalla sa...

Lite Pride ska alla ungar ha... Vi ses där bejbisar!

Pok


Mallaprinsessmammabralla??? Nog mste jag vara drottning då? Funkar det inte så!??!

Anonym sa...

Åldern spelar visst roll... Alla tjejer ÄLSKAR lammkött... Jag vågar knappt säga att jag bara är 20 till flickorna som jag träffar eftersom de blir så sjukt sugna på det. Jag måste typ dra till med att jag är 37 för att bli av med flickorna. Det är därför jag inte riktigt fattar det här med M.P eftersom det är en gubbe...
Pierre