söndag 2 mars 2008

Inte samma sak.

Jag gav ju maken ett Nintendo Wii-spel i somras. Och vi har spelat en del. Eller rättare sagt; jag har koncentrerat mig på bowlingen. För allt annat var för jobbigt.

Och jag har blivit värsta proffset.

Så när en god vän bjuder in oss på discobowling"turnering" med 40 personer i fredagskväll så visste jag att jag skulle ta hem spelet. Jag eller maken.

Vad jag inte visste var att det fanns en del riktiga proffs där. Eller att Nintendo Wii inte alls är som på riktigt. Visst fan hade jag räknat ut det, jag är inte blond, men tekniken är dock 100% densamma, och det var det jag räknade med.

Glömde dock bort att klothelvetet vägde 12 kg.

Jag blev inte sist. Men inte långt i från.

Och idag, två dagar efter, så är jag helt ledbruten. Jag kan knappt lyfta något och än mindre sitta på rumpan.

Jag tror jag håller mig till Nintendo Wii i fortsättningen.

Rösta på mig

2 kommentarer:

Isabelle sa...

Aj, aj.. :) Själv blir jag ledbruten av Wii, men jädrar vad kul det är.

Anonym sa...

hahaha jag vet hur det kan vara men fasen va kul det är ,men roligare med riktig bowling!
men 12 kilo var väl lute att ta i ? ;)