söndag 22 maj 2011

Och exakt vad har jag närt vid min barm

Denna bild är på intet sätt riggad. Exakt så här såg det ut på vardagsrumsbordet när talibanen gick och lade sig igår. Klicka på bilden och kolla noga;
Ett tomt vattenglas, ett konstigt örhänge i plast, tre stycken läppstift, en mjukisgrej, två stycken sminkaskar, en telefon, en plastmoj med hårsnoddar/spännen, spraybalsam, en borsta samt texten till Daniel Adams-Ray´s "Gubben i Lådan".

En låt som börjar med: "Fått en flaska i huvet, legat sövd på akuten, varit död i minuter.." och som gör vilken morsa som helst skitnödig. (En sång som talibanen och två kompisar fått för sig att de måste lära sig utantill.)

Frågan är om jag bara ska bli impad av den ordningssamma tarmen som hon verkar ha istället för att tycka att hon är hmm...aningens stiff i sitt upplägg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

En smula avundsjuk. Önskar att någon av mina söner hade ärvt den där ordningssamma genen. Var ju inte så troligt dock med tanke på deras mamma... Vill att det ska vara städat men det får gärna vara någon annan som ser till att det blir det. Trevlig söndag! Tiril

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Man kan se tydligt att hon myst! Det är ju ascoolt att kunna en hel text, sådär. :D

Åsa sa...

Vad fint, själv önskar jag att dottern inte ärvt min slarvgen. att två minus blev ett plus även där liksom (fungerade ju på utseendefronten ;) )

Emma sa...

Örhänget är ett sånt man töjer örat med! http://www.barbarella.se/Public/Store/listProducts/107.html
Undrar var hon fått det ifrån, haha? :p

Anonym sa...

hahaha, lite galet är det allt. ;)
Men vad skönt ändå. :)

mammakicki sa...

hahaha, jag har också lite ångest för den där låten. Ryckta ur sitt sammanhang så låter de där fraserna helt sjuka ju. Speciellt när vår 6-åring sjunger. Hon ser dessutom ut som Iggy Pop. Fast söt.

Annika sa...

Hehe, OCD..? ;) Näärå, grymt ju! Och låten är faktiskt skitbra. ;D