söndag 8 maj 2011

Kan man utöka helgen?

Solen visar sig från sin bästa sida men jag sitter i soffan och är lam i huvudet. Både fredag och gårdagen känns mycket avlägset mentalt så jag undrar om man kan få ut en ny helg. Alltså, jag har ju liksom missat den här totalt.

Idag ska jag bygga ihop en studsmatta. Inte talibanens. Jag har en kompis här i finhooden som äger Stockholms största byggvaruhus, och det är väl inga konstigheter. Om det inte vore för att han har svåra problem med att veta vad skillnaden är mellan en hammare och skiftnyckel. Den mest ohändige människa jag känner. Näst efter maken. No wonder att de kommer så bra överens.

Däremot så har han hela vinkällaren full med god champagne, och även fast han är uppvuxen på den riktiga Solsidan, så skiter han fullständigt i finreglerna...

..så idag ska jag dricka champagnelunch. Och ragla hem på hörntänderna efter att dränkt helgens sorger.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Behöver också mer helg. Alltid. Kan vi inte bara bestämma att det är lite längre? Låtsas?

Pernilla sa...

Och du. Skippa studsmattan. Kör på champagne bara.

MonasUniversum sa...

Amen, fatta vad fort det kommer att gå om jag dricker champagne samtidigt!

GudinnanT sa...

Det är inte så svårt att montera en studs matta tricket är bara att dra fjädrarna i rätt ordning...som sagt jag skulle nog vart uppe och styrt upp hela din helg känns det som hmmm