onsdag 4 maj 2011

När man givetvis drömmer om soliga resor

Å jösses som jag har jobbat i natt. Drömmer att jag, efter mina inlägg nedan, blir totalt mailbombad av Sveriges alla resebyråer. För cheferna har haft en gemensam konferens, och bestämt sig för att söka efter en 40+-kärring med barn under 10, som kunde skriva andra ord än hon ba', dom ba' och egenKligen. De satte ut en annons i tidningen Café (ehh, okey) och alla mina tusentals bloggläsare såg till att mailservrarna brakade.

Till slut fattade los chefos att jag var den ende som skulle kunna klara av jobbet som Sverige-ambassadör inom hotell-provar-branschen. Jag var dessutom överlägsen på att blogga från varje ställe.

Jag blev så bra att jag kunde säga up yours till chefen, och jobba med det här på heltid. På varje nytt ställe jag kom till så anordnade jag bloggträffar, men av nån anledning så var det samma människor som kom varje gång.

Vaknade och var helt slut. Tittade ut genom fönstret och såg att det snöade, denna 4 maj-dag.

Back to reality.

Idag skulle jag ha åkt till Sorrento. Sa jag det?

7 kommentarer:

Mitt bästa jag sa...

Ja du drömmar kan göra en trött. Finns det inte ngt som heter "dream come true" så akta dig - det kan bli sant *vi följare får göra våra kalendrar lediga*. :)

Monika sa...

Låter ju som en alldeles fantastisk dröm... ända tills du vaknade.
Och varför all denna snö? Vem kom på att det var en bra idé i MAJ?! Och på vår namnsdag dessutom - då ska det ju vara strålande sol, folkmassorna ska hurra, fanor ska vaja, det ska uppvaktas ordentligt... vänta nu här, riktigt sådär brukar det nog inte vara. Tror minsann jag drömmer lite jag också...
Nåja, grattis iaf! ;)

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen!/Siffergumman

Anonym sa...

Du, det regnar och är dåligt väder i Sorrento idag iaf.

Anonym sa...

Vad är en väl en vecka i solen när man kan få snö och slask i stället :P

Gudrun sa...

Egenkligen, ha ha ha.... Jag säger ba situationstecken... moahaha...

Anonym sa...

Så skönt att fler än jag reagerar på dom som inte kan uttala EGENTLIGEN!!

Go Mona! :)