onsdag 18 maj 2011

Ameh, excuse me liksom

Jag har inte alla indianer i kanoten just nu och allt går i slow motion.

Så när jag klagar på några produkter hos en utländsk leverantör, och han ber mig skicka en bild, så gick det lite fort.
Japp. Utan att ha koll så skickar jag en bild på mina fötter. (Det sker via min mail genom mobilen.) Som jag skulle blogga om en annan dag. För ni minns väl inlägget om den japanska dunderkuren där jag var utlovad Baby feet? Att fötterna skulle göra sig av med död hud 7-10 dagar efter kuren...Detta är vad som hittills har hänt. Yttepytte fjällning. Fotot är taget den 12:e dagen. Hörde jag Mors Dag och ett presentkort på en pedikyr? Japp, det hörde jag.

Just det ja. Jag skickade som sagt bilden till den utrikiska leverantören...;
"As you can see, theese makes me really disappointed!"

"Excuse me dear Mona but I see no problems with the products!" Och så en smiley-gubbe intill.

Jävligt lätt att göra sig seriös hos dom efter det liksom.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen oj och fy dom där vill man inte gosa med:) pedikyr er just va du ska ha pok/ monica nacka

GudinnanT sa...

Men tack jag har just ätit fin middag blodpudding med bacon å så får jag se dina vidriga fötter tacka för den kärring!

Mamma Vilja sa...

Ha ha ha ha ha ha ha!
Underbart.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

HAHAHA! Fan vad roligt!!
Påminner mig om det SMS jag slängde iväg till X-kroken istället för nuvarande, när jag stod och skruvad IKEA möbler; "Var är du när man behöver dig? <3"....
Öh... Han kommenterade det aldrig...

Pernilla sa...

HAHA jag satt preciiis och klagade till min sambo om den dåliga fotkuren! "baby feet", my ass. Fjälly-feet skulle jag vilja kalla det. Ser ut som en mjällig babian suttit i soffan när jag haft fötterna i den. Jomenvisst, tack för den. :D

Puss&kram/Pernilla

linda sa...

oh intressant. gjorde min kur i förrgår och väntar spänt på vad som ska hända... hoppas på bättre tur!

Amonazon sa...

Vilken tabbe!
Fast jag tror han kommer ihåg dig i all evighet efter detta och ger dig den allra bästa servicen, för såna skräckbilder vill han nog inte ha i sin mailbox igen.

Mitt bästa jag sa...

Underbart!!!

Mimmi (Mrs Lee) sa...

Haha, tur att de hade lite humor!

Prova och blöt upp fötterna ordentligt, typ 30 min i kroppsvarmt vatten. Jag tyckte på dag fem att det inte hände något. Gick på babysim den dagen (igår), kan säga att det var pinsamt att ta sig därifrån. My Good vad jag fjällade, såg ut som om jag tappade skinnet på hela fötterna. Satt och plockade bort en massa när jag kom hem och ska nog blöta fötterna i morgon också för att få bort lite till då det blev lite rester kvar. Men fötterna är bra mycket mjukare och det gjorde snoront att gå på grusgången hemma.

Sus sa...

HAHAHA, PUCKO!

Frk K sa...

HAHAHAHAHAHA!!! Måste berätta om syrran som gjort ungefär samma sak. Hon skickade in en ansökan till " Bli Anna Ankas assistent". En bild skulle bifogas och syrran är liksom inte så haj på det dära. Hon fick ett svar iallafall där dom tyckte att hon verkade intressant men dom undrade varför hon hade skickat med en bild på en....tecknad banan! :)

MisterMr sa...

Tja i mina ögon så var det där ett par snygga fötter....

Anonym sa...

Inte för att vara sån...men lite skönt att inte vara själv med att det inte lyckas...nu är vi tre iallafall =0P

Linda som det inte fungerade på heller.

Åsa C sa...

Jag skulle vilja ha sett minen på leverantören när de fick en bild på dina fötter...

MissC sa...

Hahaha.....!!!!
Tack för morgonens garv ;)
Underbart ju. Hihihi...
Men jag hajjar ditt dilemma. Fast han verkar ju ha humor :)

Lina sa...

Jag brukar skratta rätt så friskt när jag läser din blogg, men det här tog priset. Jag tror jag skrattade i en kvart så att hela sängen hoppade.

Så härligt med folk som kan dela med sig av sina blunders!

Anonym sa...

Jag gillar dig!
Ibland är det mkt som är shit, jamenar totalt galet shit. Men så läste jag en annons om den ny Absolut Vodkan:
"LIMITED EDITION - Absolut Watkins är en innovativ och ny smakupplevelse; fyllig, mjuk och sensuell i smak och doft. Den extravaganta och glamourösa dekoren på flaskan är skapad den berömda svenska modeillustratören och konstnären Liselott Watkins"

Kan inte annat än bli lycklig - en vodka som breskrivs som mig - fyllig, mjuk o sensuell, sen glammig utanpå - strålande. Visst passar den dig med!

/mia

Anonym sa...

HAHA underbart... Tack för dagens skratt!

Anonym sa...

HAHA underbart... Tack för dagens skratt!

Raggoparden sa...

Hehe, hoppas han inte är fotfetishist.
Eller också är det bra om han är det :)

Anonym sa...

Haha! Underbart! Nå då ska jag inte ens testa det då. Pedikyr it is!

♥ Sanna ♥ sa...

Helt underbart dom lär nog undra Hahaha
Du får skicka ner fötterna i FISHSPA (googla finns i Stockholm ;) ska tydligen funka för att få mjuka fötter ;)
Kram

Linda sa...

Men snälla, du måste hjälpa till lite själv :) Ta en fotfil, torrborste eller skrubbhandske och kör på! Lovar att du kommer kunna dra av lager av hud! / Linda