fredag 20 maj 2011

Hur man blir på dåligt humör

Varje gång chefen (och tillika maken) ringer till mig så blir jag på svindåligt humör redan innan jag har hunnit säga "jaaa".

Så har det varit hur länge som helst. Vi pratar ett år..typ. Idag kom jag på varför.

Av någon anledning så är just hans nummer kopplat till den värsta, högsta och mest irriterande ringsignalen som min mobil har.

Tonåringen fick därför i uppdrag att ändra melodi. Hon valde en lugn gitarrklinkande historia, så nu låter det som om nån med en långsam bokstavskombination ringer.

Kanske bäst så.

8 kommentarer:

annannadesign sa...

Det är därför jag har Iron Maiden när maken ringer - river igång direkt!

Anonym sa...

Du är för rolig men det var ju bra att det gick så lätt att få bort irritationen.
Trevlig helg
Annette

California Swede sa...

Hörde nån som hade Alfred Hitchcock's Psycho melodi som rington. Undrar vem som hade fått äran att få den som ring signal ;) Såg ditt mobil svar lite sent Mona. Hade så gärna velat träffa dig innan jag åker på måndag. Men det verkar som tiden har runnit ut. Pappa har varit så dålig att jag inte lyckats med nåt social liv. Hinner inte åka iväg någonstans också är Hayden så mammig.Hoppas nästa gång ser bättre ut. Men du får gärna komma och hälsa på mig också. Kanske en Ellen de Generes visit? Kram på dig

Chatrine sa...

När jag och nuvarande maken träffades var det passion, pang dyngkära på en gång och utan att vi visste hade både han och jag valt Cher och Shoop shoop song som ringsignal för varandra. Den var också den vi spelade som utgångslåt när vi gifte oss <3

www.zekovic7.wordpress.com sa...

långsam bokstavskombo.. hahahahah Tack för skrattet, det behövdes!

Anonym sa...

Jag vet en som hade Sad but true med Metallica som ringsignal när hans fru ringde ;-)

FrökenGunilla sa...

inte har jag fixat olika ringsignaler, men när jag ringer kära maken så går värsta sirenen! ALLA på kontoret hör att det är jag! Men kul, eller??

Unknown sa...

Smart drag där.
Ler