lördag 12 april 2008

Talibanen diskuterar.

Vi åker till Kista Galleria för att gå på bio.

Innan den börjar så äter vi lunch på McDonalds.

Plötsligt kommer det en kille i en rullstol förbi. Talibanen undrar vad det är för något, och jag förklarar.

Vi har tidigare noga gått igenom det här med hjälm. Att bortsett från bilar, så har man hjälm på sig när man åker på allt med hjul.

"MAMMA! Han har ju ingen hjälm!

"Man behöver inte det när man sitter i en rullstol."

"Men han sitter inte, han åker ju!"

"Jomen just rullstolsbundna behöver inte ha hjälm."

"Vadå, är han fastbunden där?"

"Näe, men det heter så."

"Men du säger ju att man ALLTID måste ha hjälm på sig?"

"Jamen, jag säger ju att när man använder rullstol så behöver man inte det!"

"Mamma, varför har han inget bälte på sig?

"För att man inte behöver det när man sitter i rullstol."

"Men mamma, han sitter ju inte, han åker ju."

Alltså. Fatta. Never ending questions!

Rösta på mig

6 kommentarer:

Buzan sa...

Mona, mona, mona.. ;) Du skulle ha tagit med dig Talibanen fram till den rullstolsbundna och bett honom svara på frågorna. :)

Dubbelörn sa...

Asså tror ditt problem att du är alldeles för vuxen!!!

Skicka Talibanen hit!! Kan hon inte få tillbringa sitt sommarlov på landet... snääällllla.... *gapskrattar*

Kramis Talibanis

Anonym sa...

RulstolsBUREN Mona ;) kom in i matchen liksom :D

din taliban är så där underfundigt begåvad som jag tycker om - hon har väl att brås på kan jag tänka!

*kraaaaaam*

MonasUniversum sa...

Annika: Ha ha, jag vet. I samma sekund som jag sa fel så kände jag att det inte var läge att ändra. För då hade jag fått en triljard frågor till. Så jag lät det bero.
Och du, jag säger det igen, vad snygg du har blivit! Jag fick en chock!

Majsanochmalla sa...

Tallibruttan borde träffa "lilla T"... Dom kan fråga/svara varandra...

Pok


Mallatjatadhålihuvvetbralla

Majsanochmalla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.